Jessica Park: Lélegezz velem! (Lélegezz velem! 1.)


A Könyvmolyképző Kiadónál újabb sikergyanús történet jelent meg december elején Jessica Parktól, a Szeretni bolondulásig szerzőjétől. A Lélegezz velem turné keretén belül december 17. és 29. között 5 állomáson ismerkedhettek meg jobban a történettel, a szereplőkkel és nyereményjátékon is részt vehettek, ahol ha helyesen válaszoltok a feltett kérdésekre, a kiadó felajánlásával 3 személy megnyerheti a könyv egy példányát.

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 440 oldal
Fordító: Komáromy Rudolf

Szülei halála után Blythe McGuire-t mélybe húzza a gyász, alig bír a felszínen maradni, miközben a Matthews Egyetemen utolsó évén igyekszik átvergődni. Aztán egy véletlen találkozás belerántja a lányt valamibe, amire egyáltalán nem számított: tagadhatatlan vonzalmat érez a sötét hajú végzős, Chris Shepherd iránt, akinek múltja talán még sajátjánál is bonyolultabb. Ahogy a kapcsolatuk elmélyül, Chris magához téríti a lányt a bódulatból, ami azóta fojtogatja, hogy egy tűzeset megfosztotta a fél családjától. Blythe gyógyulni kezd, lassan meg is szereti a fiút, aki segít neki új utakat találni a gyönyörhöz és önmaga felfedezéséhez. Ám miután Blythe nyugodtabb vizekre evez, rádöbben, hogy Christ még mindig nyomasztja családjának fájdalmas múltja. A sötét örvények a mélybe húzzák a fiút, és talán Blythe az egyetlen, aki megóvhatja őt a vízbe fúlástól.



Na erről beszélek én, kérem szépen! Oké, tudom, hogy az értékeléseim nem olyan sorrendben kerülnek fel a blogomra, ahogy én olvasom a könyveket, és ez így kicsit káoszba fulladhat. Azonban tegnap olvastam el az Armadát, amit iszonyúan vártam, és annyira akartam, hogy úgy beszippantson, hogy ne akarjam letenni a könyvet egy másodpercre se, amikor meg mégis kénytelen vagyok, végig azon járjon az agyam, mi történhet. Hát nem volt meg ez az élmény, pedig számítottam rá. Ellenben ez a könyv. Hűha, majdnem kajálni is elfelejtettem miatta.
Ahogy a YA könyveknél, úgy az NA részlegnél is pontosan tudom, mi a bevett szokás, lehet, hogy nem olyan sokat olvastam még belőlük, de ehhez épp eleget. Ez a tipikus megtört lelkek egymásra találnak, aztán jön a sírás-rívás, és a nagy szerelem. Éljen! Általában egy kötetben elintézve. És biztos vagyok benne, hogy ebből is egyszer eljutok majd arra a szintre, hogy többé nem akarok látni még egy egyetemista fiút vagy lányt, akinek titkolnivalója van a múltjában, és ezért nem lehet együtt a csodás lánnyal vagy fiúval, akit neki szánt az író, mert hújaj. De még nem tartok azon a szinten, mert még élvezettel olvasom ezeket, és annyira nem akartam letenni a kezemből a Left drowningot.
A történet szempontjából semmi újat nem tudok mondani, ami ne lenne meg bármelyik NA-ban. Van egy lány, aki nagyon zárkózott, de megtalálja a pasit, akinek aztán mindent bevall, hogy mi történt a múltjában, amiért ilyen. Aztán a pasiról is kiderül, hogy problémája van, és megy a hiszti meg összetörnek a szívek, de a végén minden jóra fordul, mert szivárvány és unikornis. Ennek ellenére tetszett a történetben az az egy darab csavar, amire rájöttem a könyv harmadánál, ezért nem okozott meglepetést. És rendes esetben zavarna, mert ilyen az életben nincs. De ott motoszkál a fejemben, hogy de lehet, hogy van, és ha van, az így történt volna. Az egész olyan sorsszerű volt, és persze hogy annak tűnt, mert így volt megírva, de én hiszek benne, hogy ilyen tényleg létezhet. Valahogy ahogy olvastam, a végefelé már túl sok volt, ahogy Chrisnek is sok volt ezt az egészet elviselnie, de közben meg jó is, mert tetszett. Nyugodtan hívjatok idiótának, nem zavar.

Blythe egy teljesen átlagos szereplő. Nem túl érdekes, kevés személyiségjeggyel felruházva (tudom, ez sem véletlen). Igen, szenved a baleset miatt, és jaj de rossz neki, meg milyen romantikus, hogy szereti Christ, satöbbi, satöbbi. Ismerjük már ezt. Christopher meg valami súlyos terhet cipel, ami miatt nem lehetnek együtt Blythe-tal, de nem tudja feldolgozni, és a lány biztos megutálja, ha megtudja, mi történt, brühühű. Oké, oké, befejeztem.
Viszont bírtam Chris testvéreit. Az ilyen regények fő érdekességei a mellékszereplők. Nyilván ők sem olyan egyszerű esetek, de mindegyikükben megvan, amiért szeretni lehet őket. Eric, a meleg, aki elég visszahúzódó, meg a kicsit élénkebb pasija Zach, imádnivaló párost alkotnak, és úgy olvasnék még róluk. Eric ikertesója, Estelle, akit tutira utálnék a való életben, de most valahogy csak elsodort az energikussága és az, hogy kicsit őrült meg egy fél szekrényt a táskájában hord. Na meg Sabin. A legszerethetőbb karakter az egész történetben. És a legjobb barát, akit csak kívánhatna magának az ember. Persze mindegyikük egy-egy pszichológiai esettanulmány, ami végül is érthető.
Jessica Park stílusát még mindig szeretem, bár egész más volt most E/1-ben írt történetet olvasni tőle. És igen, tisztában vagyok vele, hogy ezek a könyvek ugyanarra a sémára épülnek, és lassan nem tudok majd új dolgokat kitalálni, úgyhogy előbb-utóbb képtelen leszek pár mondatnál többet írni róluk, de egyelőre még szeretem olvasni őket. Mert reménykeltőek.


Kedvenc karakter: Sabin
Ami legjobban tetszett: a csavar
Ami nem tetszett:
Értékelés: 4/5

Nyereményjáték

Ismerd meg a könyv karaktereit játékon keresztül! Minden állomáson egy újabb Shepherd  és McGuire testvér nevét kell beírnod a rafflecopter doboz megfelelő helyére, és ezúttal a Blogturné Klub oldalán megosztott bejegyzésben is kell majd megoldást keresnetek, kiemelt szavak, betűk formájában.
(Figyelem! A nyertesnek 72 óra áll rendelkezésére válaszolni az értesítő levelünkre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz!)

a Rafflecopter giveaway


A turné további állomásai:
12. 20. Bibliotheca Fummie
12. 23. Media Addict
12. 26. CBooks

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése