Gayle Forman: Hová tűntél?

Kiadó: Ciceró
Oldalszám: 270 oldal
Fordító: Rudolf Anna

HÁROM ÉV MÚLVA
Képzeld el, hogy azt az életed éled, amiről álmodtál. A világ egyik leghíresebb rockzenésze vagy, az újságok címlapon hozzák a képedet, és a lábad előtt hever a világ. Az első lemezed olyan sikeres lett, hogy soha nem lesznek már anyagi gondjaid. A barátnőd nem elég, hogy tehetséges és felkapott filmproducer, de jobban megért téged, mint bárki a világon.
Képzeld el, hogy mindennek ellenére mégsem lehetsz boldog, mert három évvel ezelőtt olyasmi történt, amitől valami meghalt benned.
Amikor egyetlen éjszakán találkozik a múlt és a jövő, esélyt kapsz, hogy mindent helyrehozz, ami félresiklott, már csak az marad kérdés, hogy tudsz-e élni vele.
De létezik egyáltalán újrakezdés? És milyen árat kell fizetni érte?

Már akkor tudtam, hogy hiba lesz másnapra hagyni a maradék harminc oldalt, amikor úgy döntöttem, hogy elmúlt éjfél, és ideje aludni, mert nem fogok tudni felkelni reggel. Akkor lettem biztos a dologban, amikor munkakezdés előtt befejeztem a történetet, és biztos voltam benne, hogy egész nap csak Adam meg Mia fog a fejemben járni. Nem mondanám, hogy bonyolult dolgokat kell csinálnom, úgyhogy szabadon mélázhattam, ez pedig nem nagyon volt kihatással a teljesítményemre. A kedvemre annál inkább. Ami fura.
A második az első után három évvel veszi fel a fonalat, ám ezúttal Adam szemszögéből ismerjük meg a történteket. Nem tudom, tényleg létezik-e fiú, aki így gondolkodik, mint ő, de nagyon megfogott a stílusa. Egészen más volt, mint Mia, És annak ellenére, hogy én lány vagyok, Adammel sokkal jobban tudtam azonosulni. Azt hiszem, minden előadóművész egy kicsit (vagy nagyon) exhibicionista, különben nem tudnának felállni a színpadra, és élvezni, hogy annyi ember előtt alakíthatnak, Adam valahogy mégsem az. Vagy csak megkeseredett, de abszolút meg tudtam érteni. Én sem szeretem az embereket, és valószínűleg pánikrohamot kapnék, ha egyszerre akarna mindenki tőlem valamit. Valahogy az átlag rajongók nem értik meg, hogy a híres emberek is csak emberek. Egy normális napon ugyanazokat a dolgokat csinálják, mint mindenki más, ők is szoktak bevásárolni meg tv-t nézni, meg hasonlók. Egy bizonyos szintig persze mindenki örül a kitüntetett figyelemnek, de a túlzásba vitt rajongás az egészet a visszájára fordíthatja.
Tehát Adamet szerettem, mert meg tudtam érteni. Olvasás közben éreztem a szorongását, a fájdalmát, a szomorúságát, és lassan én is abba a letargiába süllyedtem, ahol ő volt. És szerettem New Yorkot is. Amióta olvastam a Téli mesét, tudom, hogy nekem egyszer el kell jutnom abba a városba is, de itt most újra bejártuk a város egy szegletét, és újra fellángolt bennem, hogy én ki akarok menni. Persze itt nem voltak ódák, meg barokkos körmondatok a táj szépségéről, csak a fiatalok szemén keresztül néztünk körbe, de ez is elég volt nekem ahhoz, hogy oda vágyjak. Mia viszont valahogy idegen volt számomra. Értettem az okait és az érzelmeit, de valahogy olyan távolinak és megfoghatatlannak tűnt, meg egy kicsit fölényeskedőnek. Jobban megértettem, amikor ő volt a mesélő.

A történet során nem sok meglepetéssel találkoztam, ahogy elkezdtem olvasni, már tudtam, mi lesz a vége, és hát az is lett. Szurkoltam, hogy ne az legyen, mert túl sablonos, és egyébként is, ilyen az életben nincs, de amikor végül mégis bekövetkezett, annyira örültem neki, mintha ezt akartam volna. Hiába vagyok kiábrándult, realista huszonéves, azért az én lelkemnek is kell néha a nyál.
Valamiért arra számítottam, hogy most napokat vagy heteket fog felölelni a sztori, de most is csak egy nap volt a középpontban, vagyis igazából Mia és Adam találkozása, a többi pedig Adam emlékei voltak. Külön öröm, hogy nem csak az eltelt három évet ismertük meg, de régebbi történeteket is, amikor még Miával voltak együtt, és végre találkozhattunk a fiú szüleivel, akiket meg sem említenek az első részben, és erre csak a második részt olvasva jöttem rá.
Egész nap ezen gondolkodtam, mégsem tudom eldönteni, jó volt-e, hogy elolvastam ezt a részt. Egyrészt végig olyan hangulatban voltam, hogy azt hittem, bármelyik percben elbőghetem magam, aztán meg nem tetszett a könyv lezárása, másrészt viszont sokkal jobban ütött, mint az első, és azt hiszem, kellett ez a lezárás, még ha nem is örülök neki. De nem akarok eltántorítani senkit, nyugodtan fogjatok bele, ha tetszett a Ha maradnék.


Kedvenc karakter: Adam
Ami legjobban tetszett: a hangulat
Ami nem tetszett: a vége
Értékelés: 4,5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése