Kirsty Moseley: The Boy Who Sneaks in my Bedroom Window

Kiadó: CreateSpace
Oldalszám: 256 oldal
Molyos adatlap

Ambert és bátyát, Jake-et apjuk rendszeresen bántalmazza. Egyik este a szomszédban lakó Liam látja, hogy Amber sír, ezért az ablakon keresztül bemászik a szobájába megvigasztalni őt. Elalszanak az ágyon, és annyira rendszeressé válik a dolog, míg végül éveken keresztül folytatják a dolgot, minden egyes este. Éjszaka Liam kedves és védelmező, nappal viszont folyton marakodnak, így megy ez egészen Amber tizenhat éves koráig, amikor Liam eldönti, hogy változtatni akar rajta.

Gyakorlatilag ez volt az első angol nyelvű olvasásom, persze voltak korábbi próbálkozásaim, meg egyszer a Csontvárost is elolvastam eredeti nyelven, de azt nem igazán lehet számolni, mert hát előtte már kétszer elolvastam magyarul. Szóval Deszy folyton emlegette ezt a könyvet, és mondta, hogy nyugodtan kezdjek bele, mert nem olyan nehéz. Egyik pillanatomban bele is olvastam, és rájöttem, hogy még úgyis értem mi történik, hogy egy csomó szó ismeretlen számomra. Úgyhogy elraktároztam a könyvet, hogy ez majd jó lesz valamikor, nem kell tőle megijedni. Aztán elő is vettem nemrég, amikor valami nyálasra vágytam, és nem volt különösebb gondom a megértésével, sőt, kedvet kaptam tőle még több angol nyelvű könyvet olvasni. Azt még azért hozzátenném, hogy én az angol tudásomat nem létezőnek szoktam hívni, mert megszólalni vagy két értelmes mondatot összerakni nem nagyon tudok, az általános iskolában tanultam utoljára angolt (na jó, meg a cukrász képzésen próbálták belénk nyomni kb fél év alatt a 32 tétel anyagát), de amit magamtól értek azt mind sorozatokból, filmekből, dalszövegekből, fordítási próbálkozásokból szedtem magamra. Szóval, mindenkit bíztatok, hogy olvasson angolul, még úgy is, hogy csak nagyon minimális angoltudással rendelkezik.

Tehát a könyv. Magamra szedtem pár angol kifejezést, de mivel szegény csaj (mármint a főszereplő) nem rendelkezik túl sok szókinccsel, és mindig ugyanúgy káromkodik, nem sok dolog ragadt rám. Az elején még tényleg egy tök aranyos történet volt. A srác minden éjjel bemászik a lányhoz, és együtt alszanak, a suliban meg folyton húzzák egymás agyát, és csak a csajnak nem tűnik fel, hogy Liam teljesen bele van zúgva. Amikor beszóltak egymásnak, itt még folyton vigyorogtam, mert hát vicces volt. Aztán haladt a cselekmény, és Liam ugyan elég nyálas volt, de ezt elnéztem neki, mert hát mégiscsak egy tiniregényről beszélünk, ebben a műfajban pedig ritka a valósághű fiú. Aranyos volt, szórakoztatott, és pont úgy haladt a cselekmény, ahogy arra számítottam.
Valahol a harmadánál kezdett bele lejtmenetbe a könyv, és onnantól már nem volt megállás a gödör aljáig. Liam aranyos nyálassága kezdett átmenni gusztustalanba, Amber a pánikrohamai ellenére túl gyorsan ment bele a dolgokba. Tudom, hogy nyolc éven át majdnem minden éjjel együtt aludtak, és Liam hiába mondja, hogy ő egész életében csak Amberbe volt szerelmes, attól még mindkettejüknek új a helyzet, amikor összejönnek, Ambernek meg aztán főleg, és aztán ő csak így: „ja, hát ha azóta vagy belémesve, mióta találkoztunk, akkor én is szeretlek”. Komolyan, úgy mentek végbe az érzései, mintha ez egy döntésen alapuló dolog lenne. És annak ellenére, hogy Amber állította, hogy hát ő csak lassan tud haladni, egész gyorsan belevágtak a dolgok közepébe.
Folyton az ilyen könyvek sablonosságáról panaszkodok, úgyhogy igazán nem róhatnám fel neki, hogy nem követte az általam elgondolt cselekményt, de azért szívesen felrónám neki. Legalább az erőszakos apa kártyát egész jól használta. Az már másik kérdés, hogy Amber egy kavics észbeli képességeivel rendelkezik. Mintha a világ legsablonosabb és legbénább filmjéből vette volna a tőrbecsalás művészetét. Ezeket még csak-csak elnéztem volna, de volt egy rész, amin kiakadtam. És most kénytelen vagyok kitenni a SPOILER jelzést. Sajnálom.

Az csak egy dolog, hogy szerencsétlen csaj nem tudja, hogy egy hét után még semmit nem ér a fogamzásgátló. Tizenhat éves, senki nem magyarázta el neki, másokkal is előfordult már, nem lényeg. Még abban sem találtam semmi furcsát, hogy mikor megtudta, hogy terhes, rögtön menni akart abortuszra (egyébként azt hittem, ehhez szülői beleegyezés kell). Na de amikor Liam, a pasi, aki tizennyolc éves, és még nagyon messze áll a felnőttségtől, azt mondja, hogy tartsa meg a gyereket, az már kicsit sok volt. Ismétlem: tizennyolc éves és fiú. Meg akarja tartani a gyereket. Tegye fel az a tizennyolc éves fiú a kezét, aki szeretne egy éven belül egy gyereket. Senki? Köszönöm. Amber sem azért akart abortuszt, mert még csak tizenhat, és hogy fog így egyáltalán suliba járni. Nem, ő csak Liam karrierje miatt aggódik. Liam meg csak legyint, „Nembaj, megszülöd azt a gyereket, én majd dolgozok valahol, te jársz suliba, és nyilvánvalóan a semmiből majd ránkszakad egy halom pénz, amiből felfogadunk egy bébiszittert, és leszarom, hogy ezek után nem lesz életed, és még csak főiskolára se tudsz majd elmenni, Amerikában élünk, az ilyen dolgok mindennaposak.” Csak hogy tisztázzuk, nem azzal van a problémám, hogy Amber teherbe esett, még csak azzal se lenne bajom, ha nem akarná elvetetni, mert sokan idegenkednek az abortusztól, de az írónő teljesen úgy állította be, mintha promózni akarná a tiniterhességet. Ez az, vállaljatok gyereket ti is fiatalon, tegyétek tönkre ti is az életeteket még az érettségi előtt! Komolyan, mi baja van ennek a nőnek? Egy gyereknevelés nem abból áll, hogy leteszed a sarokba, aztán néha meglocsolod, egy másik emberi lényről kell gondoskodnod, ami komoly felelősséggel jár. Úristen, na jó, befejeztem a kiakadást. SPOILER vége.
Ezt a részt leszámítva amúgy egy átlagos, túl nyálas YA regénynek mondanám, úgyhogy aki szereti az ilyet, az próbálkozhat vele. Azért annyira nem volt rossz, egyszer el lehetett olvasni.

Kedvenc karakter: -
Ami legjobban tetszett: az eleje
Ami nem tetszett: túl nyálas volt, és amit a spoileres részben leírtam
Értékelés: 3/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése