Niall Leonard: Zúzógép



A Maxim Könyvkiadó igazi meglepetést jelentet meg a Könyvfesztiválra! A Zúzógép egy izgalmas nyomozásba kalauzol, ahol a főhősnek a saját becsületét kell igazolnia. Végre egy történet, amit a srácok imádni fognak! Sok érdekességet megtudhatsz a könyvről, ha követed a turné állomásait, valamint 3 példányt kisorsolunk a kiadó jóvoltából.


Kiadó: Maxim
Oldalszám: 280 oldal
Fordító: Széky János
Megrendelhető: itt

A nap, amikor Finn Maguire felfedezi az apja holttestét, addigi sivár élete a feje tetejére áll. A gyilkosság első számú gyanúsítottjaként Finnek versenyt kell futnia az idővel, hogy tisztázza magát és kiderítse, ki gyűlölte az apját annyira, hogy megölje. Miközben felforgatja a brutális és mocskos londoni alvilágot a keresett válaszokért, Finnek egyre több sötét családi titokkal és veszéllyel kell szembenéznie. Meg kell tanulnia, hogy azoktól az emberektől számíthat a legnagyobb pofonokra, akikben leginkább megbízott…
A szürke ötven árnyalata szerzőjének férje, Niall Leonard a tizenéveseknek írta a krimisorozatot. A regény a sorozat első része.

Sokáig halogattam ennek a kritikának a megírását. Egyszerűen fogalmam sem volt, mit írjak, végül rájöttem, miért. Ez is tipikusan olyan „rendben volt” típusú könyv, amire nem mondanám, hogy rossz, de azt se igazán, hogy nagyon jó. Utálok ilyenről írni, mert egyszerűen fogalmam sincs, mit emeljek ki. De lássuk.
Megint abba a hibába estem, hogy nem néztem meg alaposan, mibe is ugrottam bele. Már jól benne jártam a könyvben, amikor megtudtam, ki is az író. Aztán rájöttem, hogy ez az információ nem ront vagy javít a helyzeten, csak egy jó reklámfogás. A történet érdekes, követhető és nem rossz. Egy jó krimire számítottam, és többé-kevésbé meg is kaptam. Nem találtam benne logikátlansági hibát vagy nem tűnt fel, esetleg elfelejtettem azóta. Ha valami nagy baki lett volna, biztosan emlékeznék rá. Egy átlagos krimi, átlagos történettel.

A leírás egyszerű, túlságosan is, de nem panaszkodom, illik a karakterhez, aki nem valami tanult ember. Szóval ez is rendben volt.
Finnel sem volt semmi bajom a történet nagy részében. Nem túl okos, de hát ez van. Attól még a logikus gondolkodás megy neki, és nem csak egy idióta, aki várja, hogy minden a lába elé hulljon. Néha viszont olyan dolgokat csinált, mintha túl sok amerikai krimit nézett volna, és onnan vette volna az ötleteit. Nem mindig volt teljesen életszerű. Időnként a reakciói is ki tudtak akasztani. Meglátja a halott apját, de nem csinál semmit. Igaz, hogy elmondja, nem voltak olyan közeli kapcsolatban, és ő sem érti igazán, miért nem kezdett el sírni, mért nem omlott össze, de ezt akkor sem tartom reálisnak. Nem azért, mert nem úgy reagált, ahogy az elvárható lett volna, én is veszítettem már el hozzátartozómat úgy, hogy nem rázott meg különösen a dolog. Viszont Finnek az apja volt az egyetlen közeli családtagja. Ő gondoskodott róla, akármilyen önálló is volt Finn. Valamilyen reakciót vártam volna, de nem csinált semmit. A prioritásai is érdekesek voltak. Nem hiszem, hogy az lenne az első dolog, ha megölik egy családtagomat, hogy betörök annak a házába, aki szerintem megölethette őt. Nem éreztem Finnt hús-vér embernek.

Amit viszont elhittem róla, az a verekedés volt. Azok a részek hitelesek voltak, és nem kétlem, hogy ha valakit meg akar verni, azt meg is tudja verni.
Imádtam, hogy végre Londonban vagyunk, és nem valami sablon amerikai kisvárosban. Ugyan nem volt részletes leírás sem a városról, sem az épületekről, mert Finn ott él, megszokott számára minden, úgyhogy furcsán is vette volna ki magát, ha barokk körmondatokban leírja a város szépségét, de mindent el tudtam képzelni. Imádom Londont, úgyhogy ennek örültem. A borító is gyönyörű. Nagyon hangulatos és illik a történethez.
Ha összegeznem kéne, márpedig kéne, akkor azt mondanám, hogy ez a könyv nem rossz. Nincs vele igazán komoly gond, inkább csak olyan, mintha egy sablon amerikai filmet néznék, csak éppen Angliában játszódik. Egyszeri olvasásra viszont tökéletesen alkalmas, fiúknak nagyon ajánlom.

Kedvenc karakter: -
Ami legjobban tetszett: London
Ami nem tetszett: az amerikai krimifilm sablonjellege
Értékelés: 4/5

London


Imádom Londont, úgyhogy örülök, hogy az írónak erre a városra esett a választása. Mivel Finn itt él, nyilvánvalóan nem megy el csak úgy a nevezetesebb látványosságokhoz, ahogy nekem sem vezet el minden reggel az utam a Hősök tere mellett. Ha mégis, azt sem említi meg, nem vesz róla tudomást, mert nem fogja érdekelni, hogy már kétszázharminchatodszorra látja a Big Bent. Azt hiszem, én vagyok az egyetlen ember, aki milliomodszorra is megcsodálja a budai látképet a rakpartról, mert még mindig gyönyörűnek találom.
Finnt nem is igazán érdekli a város, úgyhogy nem kapunk hosszú leírásokat az épületekről vagy egy-egy utcáról. Azt tudjuk, hogy ő maga nem túl tehetős, úgyhogy nem a leggazdagabb környéken lakik. Nyomozás közben többször ellátogat az egyik kis kocsmába, ahova apja gyakran lejárt.

Elmegy a kertvárosba, ahol a Góré lakik, és próbál valami információhoz jutni.

Természetesen utazik metróval is, mivel általában sokkal gyorsabb és kényelmesebb, mint a busz.

A könyv végén pedig a Temzéhez is ellátogat.


Nyereményjáték

Nincs más dolgod, mint összegyűjteni a turné állomásairól a kiemelt betűket és összerakni belőlük főszereplőnk, Finn munkahelyének nevét. Csak magyarországi postacímmel rendelkezők vehetnek részt a játékban. Sok szerencsét!

a Rafflecopter giveaway


A turné további állomásai:
04/11 Dreamworld
04/17 Bibliotheca Fummie
04/19 CBooks

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése