Könyvbemutatón jártam #3

Általában nagyszabású könyvbemutatókon szoktam részt venni, ahol rengeteg ember van, szegény írók pedig órákon keresztül mást sem csinálnak, csak a saját nevüket írják le újra és újra. A Tetovált mementó bemutatója teljesen másmilyen volt, és nem csak azért, mert ez egy antológia.
Ha egy szóval kellene jellemeznem az eseményt, azt mondanám: profi. Amennyiben nem egy molytag lennék, aki a háttérből követte végig az eseményeket, hogyan is jött ez létre, hanem mondjuk csak úgy becsöppentem volna véletlenül az eseményre, azt hittem volna, hogy ez most valami szokásos összejövetel, nem először van itt ilyen, és mindenki tudja, mi a dolga.

Ugyan a kezdéshez képest jó fél órával korábban értem oda, mert én vittem a szerencsesütiket, már tele volt emberekkel a helyszín, és akkor még nem érkezett meg mindenki. Persze nem voltunk ezren, de a Hátsó Kapu elég jól megtelt, bizony voltak, akik állni kényszerültek.
Már a kezdést imádtam. Megnézhettük a könyvtrailert, ami gyönyörű lett, és ugyan egy kis technikai baki csúszott a dologba, de nagyon kreatívan megoldották a dolgot a szervezők. Bence tartott egy bevezető beszédet, utána pedig megismerkedettünk magával a könyvvel. A művekből cippo és Ross olvasott fel, amit háttérben Galádvíziló kísért zenével, Izolda pedig konferált. Interjú volt a két szerkesztővel, Ciccnyoggal és virezmával, majd Leonival, az illusztrátorral is. Néhány szerző saját maga olvasta fel alkotását, becsülöm őket, hogy ki mertek állni, és ott mindenki előtt felolvastak.

Az interjúk és felolvasások után ajándékot kaptak a közreműködők, majd mindenki megrohamozta a jelen lévő szerzőket, hogy dedikáltassák a könyvüket. A szervezők egy kis finomságról is gondoskodtak, ugyanis volt szörpbe- és vodkába áztatott gumimaci meg pogácsa. Boldogan láttam, hogy többen vesznek a szerencsesütimből is.
Nagyon jó hangulatban telt az esemény, és fantasztikusan lett összehozva minden. Ugyan nem vagyok senki anyukája sem más hozzátartozója, de nagyon büszke vagyok azokra, akik hozzájárultak ahhoz, hogy ez az antológia és ez a bemutató létrejöjjön.
(A könyv értékelése is jön hamarosan.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése