Széria szemle: How I Met Your Mother – Az utolsó

Fú, de haragszom. Nem tetszett az évad- és sorozatzáró, és nekem ez így mindent értelmetlenné tett. Nem akarok rögtön pocskondiázásba kezdeni, úgyhogy előbb inkább csak összefoglalnám az eddigieket, és csak később akadok ki. Természetesen töménytelen spoilerhalom lesz benne, szóval csak azok olvassák el, akik már látták az utolsó részt.
Pont azért kezdtem nézni, amiért ez a sorozat készült. Kellett valami jó kis sit-com a Jóbarátok helyére, és noha ez meg sem üti azt a szintet, azért nem volt rossz. Tényleg érdekelt a történet, hogy alakulnak a szereplők dolgai, és még vicces is volt, szóval jól elvoltam vele. Körülbelül 2-3 évada süllyedt rohamosan a szint, látszott, hogy a készítők se tudnak már mit kitalálni. Ez a kilencedik évad meg maga volt a rémálom. Már csak azért néztem, hogy megtudjam, mi lesz a vége. Egyetlen egy rész volt benne, amire azt mondtam, hogy ennek még értelme is volt, és tetszett is, ez az anya szemszögéből elmesélt sorozat húsz percbe sűrítve. Érdekes, hogy amit Ted el tudott mondani kilenc év alatt, azt a másik szemszögből el lehet mondani annyi idő alatt, míg megebédelek. Nem hiszem el, hogy egy három napos hétvégét – amiben benne van az esküvő is – szükséges lenne huszonnégy (24!) részen keresztül elhúzni. Olyan töltelékek voltak benne, amik már egy hálaadásnapi pulykába se férnének bele. Hihetetlen. Azt azért hozzáteszem, hogy én végig azt gondoltam, Robin és Barney nem fognak összeházasodni, nem is lepett meg, hogy nem sokkal később elváltak, de ezt meg kellett tenniük, hogy a vége így fejeződjön be.

Rendben, korábban is, de főleg ebben az évadban elég sokat betekintést kaptunk arról, milyen is lett az élete Tednek miután megtalálta „élete szerelemét”. Leginkább ez az utolsó rész szólt erről (komolyan nem tudom, a gyerekek hogy tudták követni ezt a mesét, ha nem sorozatban láttam volna, tuti nem értettem volna egy szót se belőle). Igen, a sorozat címe How I Met Your Mother, de azért nem gondoltam volna, hogy szó szerint veszik, és képesek a sorozat utolsó öt percébe belerakni a találkozást. Na, már ezért nagyon haragszom, de ami a végén volt, az egyenesen kiakasztó.
A sorozat címe lehetne akár „Elmesélem nektek, gyerekek, milyen szánalmas az apátok, hogy huszonöt éven keresztül ugyanazért a nőért epedezett, és mennyit szerencsétlenkedett vele”. Talán kicsit hosszú lenne. De valójában ez a sorozat tényleg nem az anyjukról szól, hanem Ted és Robin kapcsolatáról. Szerettem az ő párosukat, szóval nem lett volna semmi bajom az egésszel, ha nem így oldják meg, mert ez így nagyon gáz. Csak azért csinálták így, mert mindenki azt várta, hogy ők ketten a végén összejönnek, hát tessék, megkapták. Igen, az élet produkál érdekes dolgokat, és ilyen szituáció is előfordulhat, mondjuk 5-10 éven belül, de nem huszonöt év elteltével, két gyerek után. Mert ne mesélje be nekem senki, hogy Ted végig Robinba volt szerelmes. Így felvezették az anyát, annyi véletlennek tűnő sorsszerű dolog volt benne, úgy vártuk már, milyen lesz Ted házassága, és a végén letudták annyival, hogy „anyu hat éve meghalt, hívd fel Robin nénit”. Ted szerette a feleségét, lett két gyerekük, és ha ennyi dolognak kellett történnie ahhoz, hogy összejöjjenek, akkor elvárható lenne tőle, hogy a szerelme halála után ne rohanjon rögtön Robinhoz. Persze, évek teltek el, de így úgy jön ki az egész, mintha csak valami második helyezés lenne a felesége, akivel együtt volt, de végig csak Robinra gondolt. Nem, nem, nem és nem! Számomra nem elfogadható ez a vég.

Úristen, és Barney. Nyilvánvalóan sosem volt a kedvenc karakterem, annak ellenére, hogy a színészt imádom, de a karaktere rémes. Képtelenség, hogy semmit sem változott huszonöt év alatt, amiben benne volt három év házasság is. Az meg hihetetlen, hogy annyi nővel volt együtt, és egyiktől sem kapott el semmit, és csak egyet sikerült felcsinálnia.
Nagyon jól meg lehetett volna csinálni ezt a történetet egy másfél, maximum két órás filmben, sokkal kevesebb sorosszerű dologgal, ahol nem jött volna ki ennyire gázul az egész, és azt mondtam volna rá, hogy „ez egész cuki volt, lehet, hogy megnézem máskor is”. De ez így nem elfogadható! Nem! Nagyon-nagyon dühös és csalódott vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése