Filmes sarok: Divergent – A beavatott


Az utóbbi idők rémes adaptációira gondolva (vegyük példának a Vámpírakadémiát) nem vártam sokat ettől a filmtől. Igazából nem csak ezért nem lett volna akkora csalódás, ha elrontják. Le voltam maradva a könyvvel, el akartam olvasni, de csak nemrég jutottam el addig, hogy a kezembe vegyem, és erre is a közelgő film vett rá. Ahogy ott is írtam, nem voltam tőle elájulva, szóval csak bólogattam a fanatikusoknak, mintha tudnám, miért lelkesednek ennyire. Most már egy kicsit értem őket. Meglepődtem, mennyire jól sikerült ez a film.
Megpróbálok nem csak áradozni róla, de nem lesz könnyű. Maga a történet szorosan követi a könyvet, és ez az első, amivel engem meg lehet fogni. Azért mindig igyekszem elvonatkoztatni a könyvtől, ha egy adaptációt nézek, de ez sokszor nehéz. Itt nem is volt erre szükség, szinte szóról szóra követi a sorokat, még a párbeszédek is gyakran úgy voltak benne, ahogy én azt a lapokon olvastam. Nem sok helyen tértek el az alapanyagtól, ahol mégis, az nem volt zavaró, logikusan kapcsolódott a történetbe, és talán még hatásosabb is volt. A Futótűz után a legjobb adaptációt, amit valaha láttam.

A színészek számomra teljesen rendben voltak. Nem volt olyan, akire azt mondtam volna, hogy nem illik bele, nem úgy képzeltem el, esetleg nem tud színészkedni. Az előzetest csak egyszer láttam, de az alapján nem voltam elájulva a Négyest alakító Theo Jamestől, de megjelent a vásznon, és erre ezt sikerült kinyögni magamból: „Oké, azért mégis egész helyes.” A film végére pedig nagyon megszerettem. A főszereplőt, Trist játszó Shailene Woodley is fantasztikus volt szerintem. Jai Courtney Eric szerepében meg annyira utálatos volt, hogy az valami hihetetlen.
A karakterek is hozták a formájukat. A mellékszereplőkre nem jutott sok idő, ők a homályba vesznek, alig tudtam megkülönböztetni egymástól a felavatott fiúkat, úgyhogy jó, hogy időnként mondtak neveket is. Trist szerettem a könyvben, itt viszont tényleg olyan kis szerencsétlen volt az elején, hogy néha tarkón csaptam volna, de még mindig nem egy átlag YA főhősnő értelmi szintjén mozog. Na és Négyes. A könyvben komolyan nem értettem, mit lehet rajta szeretni, de így látva minden világossá vált. Amikor megjelent, arrogáns volt és bunkó, viszont ahogy ezt előadta… beálltam a sorba a sok lány mögé. Még mindig nincs fent a kedvenceim listáján, de már pályázhat a címre, csak előbb meglátjuk, mit csinál a további részekben. Külön pluszpont, hogy azt a nyálas monológot, amit a könyv végén előadott, nem mondta el a filmben, úgyhogy megmentette magát. Illetve a forgatókönyvírók mentették meg.

A díszletet imádtam. Majdnem minden teljesen úgy nézett ki, mintha a fejemből vették volna ki a képeket, és azt építették volna meg, egyedül a Kút nem stimmelt az általam elképzelttel, de nem panaszkodom, mert az is nagyon jól nézett ki. A zene zseniális, de ez nem véletlen, mert Hans Zimmer keze is benne volt a dologban. A ruhák jók voltak, és még a szinkrontól sem kapartam a fülem. Nem mondom azt, hogy jó, de nem volt vele problémám, ami nálam már dicséretnek számít. Azért megnézem majd eredetiben is. Kellően vicces volt, de nem vitték túlzásba a humort, mint a Vámpírakadémiánál.
Amit a negatív oszlopba írnék, az a smink. Ott van a csaj öt kiló vakolattal a fején, a szempillái össze vannak ragadva a festéktől, és akkor próbálják meg nekem beadni, hogy az Önzetlenek semmit sem tesznek magukért, és nem nézegetik magukat a tükörben. Persze, hogy elhiszem ám. Hiányzott nekem az a beszélgetés, amikor Négyes próbál rámutatni, mikor bátor Tris, ott a késes résznél, meg később is. Igazából nem egy életbevágóan fontos dolog, de szerettem azt a részt, mert Tris karakterének szempontjából lényeges. Illetőleg az egyik párbeszéd olyan félreérthető volt, hogy nem bírtam abbahagyni a röhögést. De ez meg már a saját agyamnak köszönhető, nem a film hibája. Csak szőrszálat hasogatok, mert idegesít, hogy egy normális hibát sem találok, pedig biztos van.
Összegezve: imádtam. Fantasztikus volt, önmagában is érthető, nem túl nyálas, izgalmas, és egyszerűen zseniális. Úgyhogy mindenki, irány a mozi. Most!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése