Széria szemle: Daredevil 2015 – 1. évad

Emlékszem még a 2003-as Daredevil filmre, amit még akkor láttam, amikor azt se tudtam, mi az, hogy Marvel, plusz egyáltalán nem volt ízlésem, csak épp kezdett kialakulni, és annyi közöm volt a filmekhez, hogy néztem őket, de egy büdös szót nem értettem hozzájuk (nem mintha most valami filmkritikus lennék vagy ilyesmi, de túl vagyok már párszáz filmen, és legalább egy halvány segédfogalmam van arról, milyen a jó film). Nos, amikor én az láttam, azt gondoltam, hogy az egy jó film, mert van benne szuperhős, meg Ben Affleck tök menő, hogy vakon is ennyire jól verekszik, és volt benne szerelmi szál, ami egy 13-4 éves lány szemében elengedhetetlen. A fejemben ez meg is maradt ilyen szép emléknek, és nem is mertem újranézni, nehogy tönkretegyem az élményt. Viszont gondolom a Marvelnél még egészen élénken él az élmény, amikor mindenki lehúzta ezt a filmet, és ez nem maradhatott így. A sorozatok meg úgyis jobban mennek mostanában, és nem hagyhatják, hogy a DC uralja egyedül ezt a pályát (lássuk be, azért az Agents of S.H.I.E.L.D. nem egy közönség-kedvenc), szóval kellett egy jó sorozat, mert mindenki szereti a Marvelt, viszont azt akarták, hogy az emberek fejéből eltűnjön az a rémes film, és hát így jött a Daredevil. Gondolom, igazából fogalmam sincs, miért pont ezt a karaktert választották, mikor van nekik több száz, de nem panaszkodom.
Mert a Daredevil kurvajó! Mondták nekem, hogy kurvajó, és nézzem, de nagy lemaradásban voltam az éppen futó sorozataimmal (a Vikings harmadik évadát még csak most kezdtem el nézni), úgyhogy tologattam egy darabig, de meg voltam győződve arról, hogy én erre rá fogok függeni. Igazam lett. Nagyon nem akartam, mert tudtam, hogy csak 13 rész van, és egy egész évet kell várnom a következő évadra, és majd jól beosztom, és hiába lesz iszonyú jó, akkor sem nézem meg mindet egyszerre. Csak hat nap kellett hozzá, hogy letoljam. Sosem voltam az az ember, aki jól be tudta volna osztani a dolgait (és a tanulnivalót is mindig az utolsó napra hagytam).


Szóval ott tartottunk, hogy kurvajó sorozat a Daredevil. Szerintem a főszereplőben rejlik a titka, aki nappal ügyvéd, éjjel meg a rosszfiúkat veri. Azért olyan szerethető, mert nem vállal el olyan esetet, amit ő már nem tart etikusnak. Vagy esetleg ha mégis, azzal olyan célja van, amivel a jó embereket védi. Nem az a vágya, hogy sok pénzt keressen, hanem hogy igazságot szolgáltasson és jobbá tegye a várost. Na meg az sem elhanyagolható, hogy Charlie Cox iszonyú aranyos, amikor mosolyog. És nem rossz ránézni sem.
Ja, és persze vak is. Ez viszont nem azt jelenti, hogy nem lát, egyszerűen csak máshogy érzékel. Annyira jó volt látni, ő hogyan érzékeli a világot, amikor hallottuk valaki szívdobogását, és tudtuk, hogy hazudik, vagy mutatták, hogy érez valami szagot. Na és azok az iszonyú jól megkoreografált harcok. Voltak olyan jól megcsinálva, hogy perceken keresztül lekössenek. Matt Murdock nem azért szerethető, mert ő a szuperhős, aki mindenkit megment. Ő csak szeretné ha az emberek biztonságban lennének, és ha ezért egy egyszerű tolvajt kell móresre tanítania, akkor azt teszi. Nem politikusokkal és pénzes emberekkel kezd ki, hanem az utcákat figyeli. Persze ez nem lenne elég egy egész évadhoz, úgyhogy végül kellett egy kvázi főgonosz, akivel majd jól összecsap, de ez sem volt sablonos, vagy túl kiszámítható.
A karakterek jól kidolgozottak, nem csak Matt, hanem Foggy is, a legjobb barát, aki leginkább a humor szolgáltatta (apropó, a humor is nagyon jól működik), Karen, akiben sokkal több rejlik, mint ahogy az elsőre tűnik, Wilson Fisk, aki lehet, hogy gonosz, de nem igazán tudtam utálni, és ez zavart. Még Ben, az újságíró és Wesley is, aki Matt mellett a másik nagy kedvencem volt. Iszonyú érdekes karakter, és szívesen megtudtam volna róla még többet.

Tetszett, hogy nem zúdítottak ránk mindent az első részben, hogy aztán jól megunjuk már az elején, mert érezhetően egy pilot epizódról van szó. Fokozatosan ismertük meg Matt múltját, és az a baj, hogy nekem ez nem volt elég. Igen, megtudtuk, hogyan jutott el odáig, ahol van, mi mindent tett meg ezért, de én még többet szeretnék.
Illetve, amin nagyon meglepődtem, hogy Marvel nem nagyon hagy maga mögött hullákat. Mármint előfordul, de csupa olyan emberrel, aki igazából nem is számít, vagy a tipikus klasszikus trükk: meghalt, de mégse. Nem azt mondom, hogy itt egy Trónok harca-szintű mészárlásra kell gondolni, de azért a fontos karakterek közül sem éli túl mindenki. Hiába van benne Mattben a „nem ölünk meg senkit”-gát, azért ő is ember, néha elveszti a fejét, és még ha nem is öl meg senkit, az ellenségben nincs meg ez a fajta morális küszöb. A nagy Marvel filmekkel ellentétben itt azért működik jól a „nem ölünk meg senkit, mert az bűncselekmény”, mert Matt ügyvéd. Míg más sorozatokban agyfaszt tudtam néha kapni attól, hogy a főszereplő nem öli meg az ellenségeit, mert az rossz dolog, ellenben az összes őrét szemrebbenés nélkül lelőtte, addig a Daredevilben minden élet fontos. Nem csak azzal van elintézve, hogy hát jó, meghalt, helyettesíthető, hanem ha valaki meghal, az igenis komoly dolog.
Mellékesen a zene nagyon jó, a részek fenomenálisan vannak összerakva, az elmélkedős részek nem unalmasak, és még az se volt zavaró, amikor Isten meg az Ördög jelenlétéről folyt az eszmecsere, mert érdekes volt. Biztos van hibája, de annyira beleestem ebbe a sorozatba, hogy nem tudnám megmondani, mi nem volt jó, mert elment mellettem. Tehát nézzetek Daredevilt, mert kurvajó!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése