Széria Szemle: Star-Crossed

 Haragszom a CW-ra, de nagyon. Nem azért, mert ez olyan jó sorozat volt, hanem mert az lehetett volna az, de nem hagyták neki. Jó, mégiscsak a CW-ról van szó, úgyhogy nem is tudom, mit vártam, sokkal lentebb kellett volna adni az igényeimet.
A sorozat szerint 2014-ben egy idegen űrhajó érkezik a Földre, és sok-sok Átrián (igen, felirattal néztem) száll ki belőle. Az ő bolygójuk lakhatatlanná vált, ezért kellett keresniük egy másikat, ahol élhetnek. Az emberek persze félreértik, támadásnak vélik, ezért összeterelik az Átriánokat egy helyre, és bezárják őket a Szekorba. Roman elbújik egy fészerben, ahol Emery megtalálja. Romant elfogják, de sosem felejti el a kislányt, aki segített neki (igen, tök romantikus, na lépjünk tovább, mielőtt csillámport hányok). 2024-ben megkezdődik az Integrációs program, néhány fiatal Átrián az emberek iskolájába megy, hogy ezzel a fajuk be tudjon illeszkedni a társadalomba. Roman az iskolában találkozik Emeryvel, és előjönnek az emlékek, és minden nagyon szép és jó, és csillámpóni.

Igyekszem nem lelőni semmit, de nem hiszem, hogy nagyon nehéz lenne kitalálni, mi történik. Az a helyzet ezzel a sorozattal, hogy annyira jól kidolgozhatták volna, egy tök jó sci-fi lehetett volna belőle, de természetesen rá mentek a nyáldzásra. Én vagyok a hülye, nem gondoltam bele, hogy a CW-n adják, tehát nem lesz benne se logika, se érdekes földönkívüliek, csak hiszti meg romantika. (Az Arrow azért félig kivétel.)
Tudom, hogy most a helyes, embernek kinéző idegenek a menők, de azért kreatívabbak is lehettek volna. Mennyi az esélye, hogy ők is hasonlóan néznek ki, hasonló a biológiai működésük az emberekéhez, és még a növényeik is megélnek nálunk? Igaz, legalább egyszer említik, hogy azért a belső felépítésük más, de örültem volna, ha felboncolnak egyet. Ebből a szempontból nem nagyon erőltették meg magukat.

Emeryt utáltam, mint az állat, de ez nem is lep meg. Tipikus tini, tipikus jellemvonásokkal, tipikus cselekedetekkel. Úgy megütöttem volna. Egy ásóval. Kétszer. Aztán ott van Roman, aki helyes, meg okos, vele ki voltam békülve. Na de Grayson. Neki is lekevertem volna párat a forgatókönyvvel. Olyan naiv, hogy az már hihetetlen. Tegye fel a kezét, aki nem gondolná, hogy ezek hárman szerelmi háromszöget alkotnak! Senki? Tedd le a kezed! Miért kell mindig az unalomig ismert sablonokat rágni? Mondja el nekem valaki, mert nem értem.
Na jó, azért mégsem ennyire rossz a helyzet. Az alapszituáció tök jó. Nagyon jól kidolgozták magát az Átrián fajt, nem csak nyelvet alkottak neki, hanem írást is, ami miatt már imádom a készítőket. Vannak saját ünnepeik, saját növényeik, saját törvényeik, saját vallásuk. A jövőt is abszolút hitelesnek láttam. Mivel csak tíz évvel mentünk előre, nincsenek se antigravitációs autók, se légdeszkák, csak egy kicsit fejlettebb a technika.

A „ne legyünk rasszisták” üzenettel egyet tudok érteni, amit szerintem közvetíteni akartak. Ha eltekintünk a nyáltól, akkor az alapkonfliktus is egész jó. Persze, kicsit sablon, de érdekes volt, és ebből még többet ki lehetett volna hozni. Ami sikerült az utolsó részben. Legalábbis úgy tűnt, de ezt már sosem tudjuk meg, mert kaptunk egy nagyon idegesítő függővéget, és kaszálták a sorozatot. Na ezért (is) haragszom a CW-re. Én hiszek benne, hogy ez a történet jó lett volna, ha hagyják kibontakozni, de nem hagyták.
Szóval alapvetően ajánlom nézésre, akit érdekel a téma, de figyelmeztetek mindenkit, hogy csak 13 része van, és nagyon durván nincs lezárva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése