Maggie Stiefvater: A hollófiúk (Hollófiúk 1.)


Augusztus 26-tól a Hollófiúkkal együtt indul nyomozásra a Blogturné Klub. Hat állomásunk lesz, hogy a rejtélyeken kívül a szereplőket is megismerjük - szórakoztató lesz, ígérjük. És hogy milyen kincsre bukkanhattok a végén? Nos, egy példány lehet a tiétek a könyvből, ha kitartóan nyomoztok minden oldalon!

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 414 oldal
Fordító: Molnár Edit

Nem látó csak két okból pillanthat meg egy szellemet Szent Márk éjszakáján. Vagy te vagy a lény igaz szereleme… vagy te ölted meg őt. Blue Sargent minden évben ott áll látó anyja mellett, amikor a halálra várók elsétálnak előttük. Blue sosem látja őket: ebben az évben viszont egy fiú válik ki a sötétből, és megszólítja őt. A fiú, Gansey, az Aglionby nevű helyi magániskola jómódú tanulója. Blue egyszer megfogadta, hogy távol tartja magát az Aglionby diákjaitól. A Holló Fiúkként ismert banda csak bajt hozna rá. De Blue megmagyarázhatatlan vonzalmat érez Gansey iránt. A fiúnak egy küldetést kell teljesítenie, amelyben három másik Holló Fiú is érintett: Adam, az ösztöndíjas hallgató, a kiváltságosok mintapéldánya; Ronan, a zabolátlan lélek, akinek érzelmi skálája a haragtól a kétségbeesésig terjed, és Noah, a csendes szemlélő, aki sok dolgot észrevesz, de nagyon keveset beszél. Blue-t már egészen fiatalon figyelmeztették: ő okozza majd igaz szerelmének halálát. A lány nem hisz az igaz szerelemben, ezért soha nem is aggódott emiatt. De ahogy az élete egyre jobban összefonódik a Holló Fiúk furcsa és baljóslatú világával, már nem olyan biztos a dolgában.


Eddig csak jókat hallottam a könyvről, és Maggie stílusát nagyon szeretem, úgyhogy úgy voltam vele, nagyon nem lőhetek mellé, vágjunk bele. Olvastam már a Shiver sorozatot, és ugyan nem tartom egy kifejezetten kiemelkedő alkotásnak, semmi újat nem mutat fel, viszont szórakoztató, és annyira jó a leírás benne. Aztán szerencsém volt a Skorpió vágtához is, amibe egy kicsit bele is estem, és hónapokon keresztül az ott játszódó szigetre akartam menni (igazából még most is, ha belegondolok). Annyira jól sikerült átadnia az egész hangulatát, és annyira elkapott, hogy én ott és akkor rájöttem, hogy Maggie Stiefvater egy jó író. Ezek után persze, hogy el akartam olvasni a Hollófiúkat, amit nagyon sokan dicsértek. Csak sajnos túl sokat vártam tőle.
Ez is egy olyan értékelés, aminek iszonyú nehezen álltam neki, mégpedig pont azért, mert megint fogalmam sincs, hányadán állok a könyvvel. A problémám gyökere, hogy a Skorpió vágta olyan magasra tette a lécet, hogy A hollófiúknak elég kevés esélye volt vele szemben. Mégis azt vártam, hogy majd lesz olyan jó. Nem lett. Önmagában véve viszont nem rossz, de még mindig nem az igazi. És gyanús, hogy azért, mert nem tudott elkapni.
Maggie erőssége a leírás, a hangulatfestés, és ezzel nincs is nagy gond, csak már az elején annyira összezavart a sok névvel és azzal, hogy minél rövidebb idő alatt próbál minél több infót megosztani. Fejezetek kellettek hozzá, hogy kibogozzam, most akkor ki kicsoda, mit csinált és miért. Utána már nem volt gond, nagyjából minden a helyére került, és szerettem, ahogy adagolta az információt. Finoman, egészen mellékesen megemlítve, lassan bevonva a történetbe, és csak később derült ki, hogy hoppá, ennek éppen nagy jelentősége van.
A könyv feléig nem sok minden történik, vagyis leginkább a nagy semmi, és utána sem bővelkedünk izgalmakban, de ez nem zavar, mert Stiefvater írásai sosem pörögtek. Viszont van benne csavar, ami tényleg meglepett. Azért, mert nem számítottam rá. Valószínűleg, ha úgy olvasom, hogy tudom, vagy legalábbis sejtem vagy számítok rá, hogy ilyesmi lehet benne, akkor megtalálom a jeleket, amik előreutalnak rá, de abszolút váratlanul ért. Meg a vége is egészen izgalmasra sikerült.

Cassandra Jean alkotása
Problémám leginkább a karakterekkel van. Egyiküket sem éreztem igazán élőnek, valahogy nem tudtak megfogni. Sem azonosulni, sem szimpatizálni nem tudtam velük. Négy fiú közül három tele volt pénzzel, közben meg azon sírtak, mennyire nincs kedvük suliba járni, ez már ellenszenvessé teszi őket. A negyedik szomorú sorsra ítéltetett, ami esetleg még felkelthetné az érdeklődésem, és az még nem is lett volna probléma, hogy egy öntudatos, erős karakter volt, aki ki akart törni az adott lehetőségei keretei közül, de valahogy csak azt láttam benne, hogy neki sehogy, semmi nem jó. Meg ott volt Blue, aki különcségével felhívhatta volna a figyelmem, és alapvetően szeretnem kéne az alapján, amilyen, de nem tudtam. Ez szomorú.
Volt benne szerelmi szál is, nem sok, és egyébként teljesen mellékes, és abszolút lényegtelen is. Tulajdonképpen több kémiát éreztem Ronan és Láncfűrész (a hollója) között, mint bármelyik másik két karakter között.
A műfaj fantasy, ami jogos, de egy kicsit túlzásnak érzem. Igen, vannak benne szellemek, és mágia is, de az egész olyan finoman van jelen, ami számomra még teljesen hihető lenne a való világban is. Igen, kicsit furcsa, de azért hihető.
Szóval a Maggie-re jellemző stílusjegyek benne vannak, amiket annyira szeretek, ennek ellenére mégsem tudott annyira lenyűgözni. Ha valaki megkérdezi tőlem, melyik könyvet olvassa az írónőtől, nem ezt fogom mondani (hanem A skorpió vágtát, egyértelmű), de rossz sem volt. Csak olyan… sótlan.


Kedvenc karakter: Láncfűrész
Ami legjobban tetszett: a csavar
Ami nem tetszett: többet vártam
Értékelés: 3,5/5

Nyereményjáték

Cassandra Jean nevét bizonyára sokan ismeritek, de ha nem, akkor majd most! Ő ugyanis rengeteg favorit YA sorozathoz készít illusztrációkat, és igen, a Hollófiúk is megragadta a figyelmét!
A Ti feladatotok nem lesz nehéz. Minden állomáson találtok egy Cassandra Jean alkotást, amelyen a sorozat egyik szereplője, vagy akár több szereplője látható. Csak annyi a dolgotok, hogy beírjátok a Rafflecopter doboz megfelelő sorába, ki(ke)t is láttok a képeken.
Ha ügyesek vagytok, tiétek lehet a könyv egy példánya!
Figyelem! A kiadó csak Magyarország területére postáz! A nyertest e-mailben értesítjük, ha 72 órán belül nem jelentkezik, új nyertest sorsolunk.



a Rafflecopter giveaway


A turné további állomásai:
08.26 - Dreamworld
08.28 - CBooks
08.29 - Media Addict
08.30 - Bibliotheca Fummie
08.31 - Insane Life

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése