Szilágyi Zoltán: Acélgólem (Káoszszív 1.)


Egy igazi első világháborús steampunk világba nyerhetünk betekintést Szilágyi Zoltán könyvében, amiben nem kell a világot megmenteni, csak egy Acélgólemet kell megállítaniuk, ami közel ugyanolyan nehéz feladat. Tartsatok velünk ezen a világokat átívelő háromállomásos miniturnén, fejtsétek meg a jeleket és nyerjetek.

Kiadó: Főnix Könyvműhely
Oldalszám: 156 oldal

Történetünk kezdetén az első világháború sújtotta Angliában találjuk magunkat. Dr. Cole, a rejtjelek avatott szakértője, egy bombázás során elveszítette családját, amit képtelen feldolgozni. Gyógyszerek okozta kábulatban telnek egyhangú napjai a Queen Mary katonai kórház zártosztályán. Egyetlen társasága Amram, az izgága órásmester, aki miniatűr szerkezetek megépítésével szórakoztatja magát és sorstársait.
Amikor Bransford parancsnok és Jabari közlegény átlépik a kórház küszöbét, Cole és Amram hamarosan az „Acélgólem” utáni hajsza kellős közepén találják magukat. A kis csapat a belga Lord Pottsal kiegészülve átvág a borzalmakkal teli frontvonalon, hogy elérje célját… ám hamarosan kiderül, hogy a gólem csupán aprócska darabja a szférákon átívelő kirakósnak.
A Kedves Olvasó a Káoszszív sorozat első kötetét tartja a kezében, amelyben Szilágyi Zoltán olyan gőzzel és acéllal hajtott világokba kalauzolja, ahol senki sem az, akinek először hisszük, vagy akinek ők hiszik saját magukat. A steampunk kedvelői számára igazi csemegét jelent majd a történet, ahol a káoszszívek birodalmakat teremtenek, vagy taszítanak pusztulásba.



Megfogadtam, hogy nem lesznek előítéleteim a magyar írók felé, de régi szokásokat nehéz levetkőzni, és hiába tűnt az Acélgólem leírás alapján nagyon jónak, azért mégis volt bennem egy kis félsz. Mint kiderült, feleslegesen, mert Szilágyi Zoltánnak sikerült úgy elbűvölnie, ahogy arra nem is számítottam.
Mondták, hogy rövid meg gyorsan olvasható, de azért arra nem voltam felkészülve, hogy megint itt hagynak engem az idegbaj szélén, és most akkor várhatom, mikor jön a folytatás. Nem is tudom, mikor olvastam utoljára olyan könyvet, ami azonnal kiáltott volna folytatásért, és a hosszú távú elmebaj fenyegetett, ha nem vehettem kezembe a következő részt. Jó, rendben, még sose fordult elő velem, hogy tényleg megőrültem volna egy függővégtől, de még bármikor bekövetkezhet!
Szilágyi Zoltán vagy nagyon okos vagy ismer valakit, aki nagyon okos, vagy csak jól tudja használni az internetet (az interneten tényleg minden fent van). De az sem kizárható tény, hogy esetleg én vagyok tök hülye, mindenesetre mentségemre szóljon, hogy érettségi óta (ami idestova lassan már hat éve volt) nem foglalkoztam komolyabban a matekkal, szóval amikor kedves  Dr. Cole, a főhősünk elkezdett matematikai dolgokat magyarázni, én csak bőszen bólogattam, és mindent elhittem, amit mond. Ez persze semmit nem von le a regény értékéből, sőt, mivel alig fogtam fel, mit csinál épp, mindent elhittem, és ettől csak még jobban le voltam nyűgözve.
Na de a történet! Milyen is a történet? Hirtelen csak belecsöppenünk, rövid bevezető, és már a közepében is vagyunk. A könyv rövid, az eseményeknek gyorsan kell haladniuk, és igazából nem is éreztem szükségesnek, hogy többet tudjak meg, mint amennyit elárul. Gyorsan ugrunk egyik eseményről a másikra, és néha csak kapkodtam a fejem, hogy épp mi történik, de imádtam ezt a sebességet, és még inkább arra hajtott, hogy megtudjam, mi történik majd a következő oldalon. A legjobb mégis az volt benne, hogy meglepett. Szerintem egy cseppet sem lett kiszámítható – jó, a legtöbb dolog engem váratlanul ért, ha nem is minden –, és volt, hogy csak pislogtam ki a fejemből, hogy most épp mi van.

Dr. Cole volt a kedvencem, mert én már csak ilyen sablonos lány vagyok. Imádtam, hogy konkrétan tényleg megőrült, hogy látja a halott családját, és nem bír együtt élni a fájdalommal. Igen, mintha már említettem volna, hogy bírom az őrülteket. De Cole mindezek ellenére még így is egy zseni. A másik, aki nagyon megragadt, az Lord Potts, aki szintén nem normális egy kicsit, de szerintem nem lehet nem szeretni. Ha esetleg bajba kerülnék, nem jönne rosszul, ha mellettem lenne, talán nem halnék meg. Legalábbis a sebeimet lehet, hogy el tudná látni.
Amiről még nem ejtettem szót az az I. világháború, és azt hiszem, valahol említettem már, hogy nem szeretem a történelmi regényeket. Nos, a steampunkot viszont igen, és ez minden esetben felülmúlja az előbbit (főleg, hogy találkoztam már olyan történelmi regénnyel, amit szerettem is), és nagyon élveztem, amikor az acélgólemet csodálhattuk meg minden kis apróságával együtt.
A vége meg idegőrlő. Tudjátok, amikor már úgy érzitek, hogy nyeregben vagytok, értitek miről van szó, éppen jól belemerültetek a történetbe, várjátok a következő lépést, megtudtok valamit, és bumm, ennyi volt. Éppen beindult volna minden, a körömrágós izgalom, és akkor várhatok a következő részre. Köszönöm szépen, csúnya dolog itt abbahagyni.
Ezt leszámítva viszont Szilágyi Zoltán alkotása egy izgalmas, jól felépített regény, egyetlen problémám vele az, hogy rettenetesen rövid. Még, még, még akarok belőle!


Kedvenc karakter: Dr. Cole
Ami legjobban tetszett: a steampunk hangulat és Cole őrülete
Ami nem tetszett: annyira, de annyira rövid volt
Értékelés: 4,5/5

Hallucinációk

Dr. Cole a veszteség hatására hallucinálni kezd, látja és hallja az elhunyt feleségét és fiát.
A hallucináció vagy érzékcsalódás külső inger nélkül létrejött hamis érzékelés, amely bármely fajtáját érintheti, úgy mint a hallást, a szaglást, a látást, az ízlelést és a tapintást is. Okozhatja lelki betegség, alkohol egy egyéb pszichoaktív szer fogyasztása, de a betegségek vagy a szervezet kimerültsége is. Kiváltó októl függetlenül pszichotikus tünetnek számít, mert megfosztja az egyént a környezet helyes érzékelésétől, és a beteg elveszíti a kapcsolatát a valósággal. A skizofréniás betegek számára a hallucináció jellemzően negatív élmény.


Nyereményjáték

Dr. Cole a kódolás mestere, az Acélgólemet pedig rúnák borítják, ezért most egy kis kódfejtésre invitálunk benneteket. A három blogon három különböző rúnát találtok, aminek a jelentésére vagyunk kíváncsiak. A képek mellé pedig kaptok egy kis segítséget is.
A kiadó csak Magyarországon belül postáz, amennyiben 72 órán belül nem kapunk választ, automatikusan új nyertest sorsolunk.

A skandináv nyelvek ősei között található ez a rúna, amely egy égitestet jelöl.



a Rafflecopter giveaway


A turné további állomásai:
04. 21. Bibliotheca Fummie

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése