Brigid Kemmerer: Vihar (Elementálok 1.)


A Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából hazánkban is megjelenik Brigid Kemmerer Storm - Vihar című regénye, az Elementál sorozat első része. Ennek örömére a Blogturné Klub hét bloggere egy vendég bloggerrel kiegészülve bemutatja Becca és a négy testvér titkokkal és veszélyekkel teli kalandját!
2014. augusztus 15-től minden másnap egy-egy blogger teszi közzé a véleményét a könyvről, illetve rengeteg, a történethez kapcsolódó érdekességgel is találkozhattok majd, ha velünk tartotok. Érdemes követni a turnét, ugyanis nem csak plusz információkat tudhattok meg a könyvről és szereplőiről, de ahogyan az lenni szokott, nyerhettek is!

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: ???
Fordító: Vallató Péter

Becca Chandler egyszer csak abban a helyzetben találja magát, hogy bármelyik fiút megszerezheti – bármelyiket, amelyiket nem akarja. Köszönhetően volt barátja hazug pletykáinak. Egy este kimenti Chris Merricket az iskola parkolójában zajló verekedésből. Chris más. Egészen más: uralja a vizet – a testvérei pedig a tüzet, a levegőt és a földet. Erősek. Veszélyesek. Halál fiai. És most, hogy ismeri az igazságot, Becca is. Nehéz titkot tartani, ha az életed van veszélyben. Amikor megjelenik az iskolában Hunter, a titokzatos új fiú, és kiderül, hogy kivételes tehetsége van a rossz helyen a rossz időben lenni, Becca eleinte azt hiszi, bízhat benne. Ám Hunter hamarosan összecsap Chrisszel, és Becca már nem is tudja, ki rejtegeti a legveszélyesebb titkot.

Az a jó abban, hogy ha az ember nem jegyzi meg, mi van a fülszövegben, hogy érhetik meglepetések. Én például sokáig olyan dolgokon gondolkoztam, amiket bárki tudhat, ha nem olyan hülye, hogy azt se tudja, miről szól a könyv. Rájöttem, hogy utólag mindig jobb fülszöveget olvasni, ráadásul sokkal érthetőbb is. Ilyenkor azért tudja már az ember, hogy mennyi részben igaz, és mennyi benne a hatásvadász rész, aminek semmi köze a történethez. Mondjuk ez nem segít az ártatlan, mit sem sejtő olvasón, aki csak a következő áldozatára les.
Fogalmam sincs, mi történt, de nem gondoltam volna, hogy ezt a könyvet ilyen nehéz letenni. Mármint amellett, hogy tudtam, hogy az egész egy nagy sablon, és persze tele volt klisés elemekkel, végig izgultam és élveztem a könyvet.

A leírás E/3-ban van, amiért már az elején köszönetet mondtam az írónőnek, meg mindenki másnak is, aki épp eszembe jutott. Két oldal után aztán megértettem, hogy miért van ez így, és nagyon jó ötletnek tartottam. Abból a szempontból nem klisés, hogy szerencsétlen lány nem tud semmit, és ezt így is tartják jól, mert nem nagyon vesződnek azzal a fiúk, hogy eltitkolják az erejüket. Becca (atyám, de béna neve van szegény lánynak) is hamar rájön a dolgokra, de igazából a harmadik találkozásnál fel lesz világosítva, hogy mi történik éppen és miért. Noha ez még nem jelenti azt, hogy ő most akkor annyira jól otthon mozogna a témában, mert vannak itt eltitkolt meg szépítgetett dolgok, mert hát ez is klisé. Mindenesetre úgy érzetem, az író viszonylag jól bánik az E/3-mal, több teret adott nekünk, és jobban megismertük a dolgokat. Mivel két főszereplőnk van, Chris és Becca, ezért még mindig eléggé be vagyunk határolva, de legalább nem volt zavaró a szemszögváltás. Viszont ha már nem első személyben vagyunk, azért lehetett volna kicsit több leírás, bemutatás meg ilyesmi. Igazából néha úgy éreztem, hogy az egész csak arra szolgált, hogy ne tűnjön fel, hogy nem tudná megírni ezt úgy, hogy érezhetően más legyen a hangvétele Chris szemszögös részeknek, mint a Beccásnak. Ettől függetlenül viszont tetszett, hogy harmadik személyben van.
Becca az egyik főszereplő, ahogy azt már említettem, és sokáig csak úgy meg voltam vele békélve, aztán elhangzott a következő mondat a szájából: „Érezd az erőt, Luke!”, és tudtam, hogy mi örök barátságot kötöttünk. Jó, azért volt pár olyan dolga, amiért megcsapkodtam volna (főleg amikor már az ötödik oldalon belül hatodszorra igazított egy tincsét a füle mögé, akkor már úgy éreztem, legszívesebben leborotválnám a fejét), de messze nem idegesített annyira, mint a legtöbb főszereplő lány egy ilyen könyvben. Meg bírtam, hogy vissza tud ütni, de még hogy. Ha találkoznék vele egy sötét sikátorban, lehet, hogy meg is ijednék tőle. Ó, és hogy az elején ő mentette meg a fiút, és nem fordítva volt, külön pirospont.

Christ bírtam a maga kisfiúsan aranyos módján. De időnként neki is járt volna egy észhez térítő pofon. Kedves, aranyos srác, és mindig megmenti a bajbajutott hölgyet. Ez pozitív, még akkor is, ha sablon. De alighogy megismertük őt, bejött Hunter (akinek sokáig nem is tudjuk a nevét), és természetesen kialakult egy szerelmi háromszög, én meg igyekeztem nem feldarabolni semmi olyat, ami nem igényli ezt. A klisék legnagyobbika, és olyan tesztoszteronharcok voltak, hogy már a fejemet fogtam. A vicc az, hogy nem tudtam volna a srácok között dönteni, még most sem igazán tudok. Pedig egyik fiú sem volt túl hihető, amikor a nyálas rész került előtérbe. Hunter először a kinézetével fogott meg, aztán mg nem is tudom. Olyan másmilyen volt ahhoz képest, amit vártam. De szerettem a humorát meg, hogy ilyen kreatív. És valószínűleg ilyen pasi nem is létezik, de azért bírtam, ahogy Beccával viselkedett.
A Merrick fivérek többi tagját is szerettem, de a kedvencem közülük Gabriel volt. Persze, hogy a rossz fiú, ez egy sablonos könyv, én is sablonos vagyok. De nem az fogott meg benne, hogy álladóan verekszik, hanem hogy konkrétan hangosan röhögtem a poénjain. A humor az, amivel engem meg lehet fogni, és Gabrielnek sikerült is.
Nos, a történet klisés, azt hiszem, ezt párszor már említettem, és ugyan van benne egy-két csavar, de aki legalább két hasonló témájú könyvet olvasott, az nem fog meglepődni. Ennek ellenére mégis izgultam, mert érdekes volt és lekötött. Mindig is szerettem az ilyen természetfeletti képességes dolgokat, és ez sem kivétel alóla.
Tehát annak ellenére, hogy ez a könyv nem sok egyediséggel tud büszkélkedni, nagyon jó, úgyhogy amennyiben végigrágtátok magatokat ezen a bejegyzésen, pontosan tudjátok, el akarjátok-e olvasni avagy sem.


Kedvenc karakter: Gabriel
Ami legjobban tetszett: a képességek
Ami nem tetszett: a nyálas részek
Értékelés: 4/5

Elemek

Öt elem van a világon: Tűz, Víz, Föld, Levegő és a Lélek. A Merrick testvérek pedig mindegyike egy-egy elemet tud irányítani. Chris így magyarázta el Beccának a dolgot (lerövidítve csak a lényeg):

„Letérdelt, és egy kört rajzolt a homokba.
– Képzeld el, hogy mindenki a világon ebben a körben él – kezdte.
Amikor a lány bólintott, ötágú csillagot rajzolt a körbe.
– Képzeld el, hogy ez az öt pont az öt elem. Tűz, Víz, Levegő, Föld… Az ötödik elem a Lélek.  Az ötödik egy olyan… mindenes. Mindennel összefüggésben áll… vagy legalábbis ezt mondják. Ha a földön mindenki ebbe a körben található, láthatod, hogy némelyek közel esnek a csillag csúcsaihoz, mások nagyon messze. Ha valaki a Levegő és a Víz közé esik, talán felnőtt korára érteni fog egy kicsit a vitorlás hajókhoz. Aki pedig a Tűz és a Föld közé, az… A pokolba is, nem tudom, vulkánokat fog tanulmányozni, vagy ilyesmi. Mindenki olyan, mint mi, Becca. Emberek vagyunk. Mindannyian a körön belül vagyunk. A bátyáim és én csak éppen… egy-egy csúcsra esünk.”


Nyereményjáték

A történetben fontos szerep jut a különféle ásványoknak, ezért mostani játékunk során egy kis ásványvadászatra invitálunk Benneteket. Nincs más dolgotok, mint az egyes állomásokon található rövid leírás, valamint a hozzátartozó kép segítségével kitalálni, melyik kőre gondoltunk. Így esélyetek nyílik megnyerni a három nyereménykönyv egyikét!
Figyelem! Csak azon játékosok megfejtéseit tudjuk elfogadni, akik az összes kötelező feladatot megcsinálták!

Feladat:
1) Lájkoljátok a Vörös Pöttyös? Szeretem. és a Blogturné Klub facebook oldalát. (Kötelező!)
2) Fejtsétek meg, melyik állomáson melyik kő található, és írjátok be a nevét a rafflecopter megfelelő mezőjébe. (Kötelező!)
3) A Blogturné Klub blogján (www.blogturneklub.hu) található keresztrejtvénybe írjátok be az ásványok nevét, hogy megkapjátok a pirossal kijelölt fősor megfejtését. (Kötelező!)
4) A kiadó csak Magyarország területén belül postáz!
5) Ha a nyertes 72 órán belül nem válaszol, automatikusan új nyertest sorsolunk!

Fokozza a gondolkodás tisztaságát, enyhíti a szorongást. Erős a kapcsolata a Vízzel.



a Rafflecopter giveaway


A turné további állomásai:
08.15. Bibliotheca Fummie
08.23. Dreamworld
08.25. Insane Life

7 megjegyzés:

  1. Ugye nem fogom megbánni, hogy megrendeltem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha szereted a paranormális romantikus YA-kat, akkor szerintem nem. :)
      Nem szoktam annyira odalenni az ilyenekért, azon túl, hogy egyszeri olvasásnak jók, de ez valamiért kifejezetten tetszett.

      Törlés
    2. Köszi a választ :) Mert egyébként már nagyon régen várom, és a Goodreads-es véleményei sem voltak különösebben rosszak, de most picit elbizonytalanodtam :)

      Törlés
    3. Én eredetiben angolul olvasom a sorozatot, és nálam személy szerint az abszolút kedvencek közé tartozik, szóval én csak ajánlani tudom mindenkinek. Konkrétan az első kötettel, a Viharral kapcsolatban azonban én azt tanácsolnám mindenkinek, hogy aki kézbe veszi, úgy tekintsen rá és olvassa mint egy bevezetőt. Ez alatt pedig azt értem, hogy bár szerintem egy jó és élvezetes könyvről van szó, én nagyon úgy látom hogy ennek a kötetnek még a fő célja az "ismerkedés" - az olvasók megismerkednek a regény világával, a főbb szereplőkkel és központi problémákkal, az írónő pedig az eredeti megjelenésével kissé közelebbi ismeretségbe került az olvasókkal és magára szedett némi gyakorlatot és tapasztalatot (a Vihar nem csak egy sorozat legelső kötete, de Brigid Kemmerer legeslegelső kiadott írása is, úgyhogy szerintem senki nem hibáztathatja ha itt még sablonok és egyéb módszerek segítségével szeretett "biztosra játszani") -, tehát világmegváltó dolgokat azért nem kell várni tőle.

      Törlés
    4. Nem feltétlenül negatív dologként róttam fel neki, hogy klisés, csak olyan megjegyzés volt, én nem is vártam tőle, hogy ez most meg akarja váltani a világot vagy ilyesmi. Viszont ahhoz képest, hogy első kiadott könyv, nagyon jó, olvastam ennél ezerszer rosszabbakat is, nemcsak elsőkönyvesektől.
      És azért érződik rajta, hogy ez sorozatfelvezetés, tehát számítok rá, hogy a többi kötetben azért fejlődés fog látszani. Legalábbis reménykedek benne.

      Törlés
    5. Kritikádat olvasva nekem sem úgy tűnt Fummie, hogy te különösebben bántad volna a Vihar enyhén klisésségét, de amikor Bianka kérdésére válaszoltam, akkor én nagyon általánosságban beszéltem, és nem feltétlenül arra reflektáltam amiket te írtál. (Elnézést ha máshogy tűnt.) A nem kell világmegváltó dolgokat várni ettől a regénytől megjegyzésem konkrétan onnan jött, hogy valaki (azt hiszem goodreads-en) elég erősen sérelmezte, hogy az írónő a Viharral erősen felléphetett volna néhány tinédzsereket érintő komoly probléma ellen (pl. egymás zaklatása; különbségek a lányok és fiúk megítélésében, a velük szemben támasztott elvárásokban) és mivel ezt nem tette meg, a kritikaírónak - többek között - nem volt kellő "mélysége" a történetnek és - ha jól emlékszem - elég határozottan kijelentette, hogy őneki köszöni szépen, de ennyi elég volt ebből a sorozatból. Na már most mivel semmi garancia nincsen rá, hogy Bianka például nem látja hasonlóképpen a világot mint ezen vagy bármelyik másik vele egyet értő személy, ezért gondoltam úgy hogy ha egy olyan kérdésre válaszolok mint "Tetszeni fog-e nekem ez a regény?", akkor a legeslegelső dolog amit le kell szögezni az az, hogy a Vihar - az én meglátásom szerint legalábbis - csak a "jéghegy csúcsa", és ez alapján a kötet alapján szerintem még nem sok véleményt lehet formálni a sorozat egészéről. És igen, én elég határozottan azt mondanám, hogy látszik a fejlődés kötetről kötetre. A Vihar maga nekem az az ízelítő volt, én igazán a 2. kötettel szerettem bele a sorozatba. A Spark (Szikra magyarul ha szó szerint fordítják megint a címet) még most, majdnem az összeset olvasva is az egyik kedvencem, bár nálam a 4. - Secret (vagyis a Titok) - ami nem is simán viszi, hanem egyenesen rohan a pálmával. Még ha az összes eddig olvasott regényeimet (darabra 300+) nézem is, a Secret az nálam akkor is minimum Top 10. Imádom, bár ahhoz némileg nyitottabb gondolkodás szükséges, erősen konzervatívoknak nem hiszem hogy való. Különösképpen érdekes lesz látni, hogy a magyar olvasók mit szólnak ehhez a bizonyos részhez ha majd egyszer nálunk is kijön.

      Törlés
    6. Ja, rendben van. :D
      Örülök, hogy szerinted javul a sorozat, én mindenképpen folytatni fogom, mert érdekel. Főleg most, hogy így felcsigáztál. Hát folytatások tekintetében lehet bízni a Könyvmolyképzőben, úgyhogy előbb-utóbb csak kiadják a folytatásait is, csak türelemmel kell várni. :)

      Törlés