Katja Millay: Nyugalom tengere

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 496 oldal
Fordító: Komáromy Zsófia

A két és fél évvel ezelőtti, kimondhatatlan tragédia óta Nastya Kashnikov csupán az árnyéka régi önmagának. Másik városba költözik, elhatározva, hogy titokban tartja sötét múltját, és senkit sem enged közel magához. Terve azonban kudarcot vall, amikor azon kapja magát, hogy megmagyarázhatatlanul vonzza az egyetlen személy, aki ugyanolyan elszigetelt, mint ő maga: Josh Bennett.
Josh története nem titok. Minden szerettét elveszítette, így tizenhét éves korára senkije sem maradt. Akinek a neve egyet jelent a halállal, azt mindenki igyekszik elkerülni. Nastya kivételével, akit nem riaszt el a fiú, sőt, előbb-utóbb élete minden területére bebocsátást nyer. Ám miközben a kettőjük közti tagadhatatlan vonzalom egyre erősödik, Joshban felmerül a kérdés, vajon megtudja-e valaha is Nastya titkát – és hogy egyáltalán meg akarja-e tudni.
A Nyugalom tengere gazdag, erőteljes és zseniálisan kidolgozott történet egy magányos fiúról, egy érzelmileg sérülékeny lányról és arról a csodáról, ha kapunk még egy esélyt.



Nem állíthatnám, hogy nagyon otthonosan mozgok az NA műfajban, de igyekszem behozni a lemaradásomat. Az elvarázsoltak után kétségbeesetten kerestem valamit, ami boldog és nyálas, mert kellett valami, ami elnyomja ezt a nyomasztó hangulatot. Nem gondoltam volna, hogy nem jó könyvbe tenyerelek bele. De annyian mondták, hogy mennyire jó, és hogy úgy sírtak rajta (itt már gyanakodnom kellett volna), hogy nagyon el akartam olvasni, és nem gondolkodtam, csak elkezdtem.
Tulajdonképpen nem is tudom, mennyire számít ez NA-nak, mert hát a szereplők még gimibe járnak, és a történet elején még csak nem is tizennyolc évesek, viszont ezekre a könyvekre jellemző, hogy legalább az egyik főszereplőnek, de inkább mindkettőnek valami lelki baja van. Hát itt aztán van minden.
"- A garázsodban."
Josh egy antiszociális srác, aki elvesztette már majdnem az összes rokonát, egyedül maradt, és mivel körüllengi ez a különleges halál-aura, nem barátkozik vele senki. Neki meg jó így. Nastyával egy tragédia történt, ezért új városba költözik, ahol nem ismerik, és az lehet, aki akar. Ahhoz képest, hogy ez az ő történetük, sokáig nem is igazán foglalkoznak egymással a szó hagyományos értelmében.
Nastya több mint egy éve nem beszél (nem nagy spoiler, viszont érdekes, amikor kiderül még az elején, mert tényleg nem tűnt fel), ez néha egészen érdekes szituációkat szül. Amikor az egyik esti futásának alkalmával betéved Josh garázsába, ahol a fiú barkácsolni szokott, ott ragad, és végül ez olyan rituálévá válik. Egyikük sem akar közel engedni senkit magához, mégis valami néma egyességet kötnek.

Nagyon szerettem minden egyes garázsos jelenet. Imádtam, ahogy haladtak előre az események, és anélkül kerültek közelebb egymáshoz, hogy komolyabban beszélgettek volna. Nastya sokszor gondol arra még a történet végén is, hogy Josh nem ismeri. Én ezzel nem értek egyet. Lehet, hogy nem tud róla mindent, na jó, sok dolgot, de az embert úgy is meg lehet ismerni, ha csak a tetteit figyeljük. Szerettem a közös jeleneteiket, ahogyan kialakult közöttük a kapcsolat.
Nem titok, hogy szeretem a megtört lelkeket, és mindkét főszereplőnk az, úgyhogy ez a könyv körülbelül olyan volt számomra, mintha a legjobb narrátorokat vonultatták volna fel. De azért mégsem. Szerettem mindkettejüket, pont azért, mert megtört lelkek, de nem lett egyikükből sem kedvenc karakter vagy ilyesmi. De mégis azért találom különlegesnek ezt a regényt, mert két ilyen ember egymásra talált, és azért tartom sokkal valóságosabbnak az ő történetüket, mert el tudom hinni, és hiszem, hogy máshogy, mással ez nem működne, mert ők csakis egymást menthetik meg.
Nastya kihívóan öltözködik, mert elrejtőzik egy kép mögé. Ő akarja meghatározni, miért beszéljenek róla az emberek, azt akarja, féljenek tőle, mert nem akarja kiadni a titkát. Josh a gyász feldolgozása következtében rengeteget verekedett, ezért félnek tőle, kerülik. Mindkettejükről kiderül, hogy valójában nem is annyira félelmetesek, mint amennyire az látszik, és sokkal érdekesebb az, ami a felszín alatt rejtőzik.

A könyv stílusát imádtam. Persze alapvetően egy romantikus regény, de mégis valahogy végig át volt szőve ezzel a szomorú, megtört hangulattal, és ettől olyan különlegesnek éreztem. De emellett viszont vicces is volt, mert hát akármilyen elcseszettek is, mégiscsak fiatalokról szól. Elég sokat nevettem, és nem csak Drew miatt, aki szintén nem olyan nőcsábász, mint az elsőre látszik.
Ami érdekes, hogy nem sírtam rajta… egészen a végéig. Persze, alapvetően nem volt egy vidám könyv, de nem éreztem késztetést a bőgésre. Na jó, lehet, hogy szoktam sírni a könyveken, de nem mindig. Tudjátok, a könyvekben mindig van egy pont, ahol minden elbaszódik, és mindenki szenved. Nem sírtam. Nem voltam túl vidám sem, de nem sírtam. Aztán elértem a könyv végére, és pontosan tudtam, mit fog mondani Nastya, és mégis, ahogy elolvastam az utolsó mondatot, elkezdtem bőgni. Mert abszolút odaillő volt, és mert… mert nem tudom elmondani, de aki olvasta, az tudja.
Nagyon-nagyon tetszett ez a könyv, leginkább a hangulata és a szereplők miatt. A másik, amit imádtam ebben a műfajban a Flat-out Love volt. Az váratlanul üt és nagyot, ez lassan kúszik be az elmédbe, de amikor észreveszed, hogy ott van, akkor az kicsit sokkoló. Aki szereti az ilyen keserédes történeteket, azoknak bátran ajánlom.


Kedvenc karakter: Josh, Nastya
Ami legjobban tetszett: minden egyes garázsos jelenet
Ami nem tetszett: -
Értékelés: 4,5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése