Dan Wells: Szörnyeteg úr (Nem vagyok sorozatgyilkos 2.)

Kiadó: Fumax
Oldalszám: 268 oldal
Fordító: Szebegyinszki Szilvia

A Nem vagyok sorozatgyilkosban John Wayne Cleaver megmentette a városát egy olyan hidegvérű mészárostól, aki még az általa bálványozott sorozatgyilkosoknál is rettenetesebb tetteket vitt végbe.
De úgy tűnik, a démon nem volt egyedül, és az eltűnése egy új fenevadat hozott Clayton megyébe. Lassan újra gyűlni kezdenek az áldozatok a hullaházban, és John egy új rejtéllyel találja szemben magát, amely megoldásra vár.
John azonban már megízlelte a gyilkolás ízét, és lehet, hogy a sötétebbik oldala, amit eddig fegyverként használt a harcban – az a rémisztő alteregó, akit csak Szörnyeteg úrként emleget – most átveszi az uralmat.
Claytonban senki nincs biztonságban, amíg John le nem győzi két legádázabb ellenfelét: az ismeretlen démont, akit meg kell ölnie, és a belső démonját, aki elől nem menekülhet.
Ez a díjnyertes kötet még több borzongást és izgalmat ígér, mint a trilógia előző része. Dan Wells előre is bocsánatot kér a rémálmokért.

Na jó, fogalmam sincs, hol kezdjem el, de mivel ebben a pillanatban (mármint amikor ezt írom, nem amikor ti olvassátok) fejeztem be, és nagyon élénken él bennem a vége, szimplán csak hálát adok, hogy nálam van a harmadik rész, mert ilyen befejezéssel meg is őrülnék, ha sokat kéne várnom a következő részre.
Jobban tetszett ez a rész, mint az első, mert sokkal jobban fel volt építve. Ez vége egy rendes krimi volt, és végre sokáig találgathattam, vajon ki is lehet a tettes. Nagy örömömre sikerült eltalálni, igaz, éppen az előtt, hogy John sejteni kezdte a dolgokat, szóval valószínűleg pocsék nyomozó válna belőlem, de annak ellenére, hogy Johnt olyan okosnak állítják be, szerintem mégsem akkora zseni. Mivel az ő szemszögéből látjuk a dolgokat, ezért pontosan annyit tudunk, mint ő, de akkor miért kellettek neki fejezetek, mire rájött, arra, amire én már sokkal korábban? Pedig ehhez a dologhoz még csak nagyon nem is kellettek az érzelmek, csak egyszerű logika. Na jó, lehet, hogy a fülszöveg enyhén rávezetett a dolgokra, de hát akkor is. John egy okos fiú, de úgy tűnik, mégsem egy Einstein.

Ennek ellenére még mindig imádom a srácot. Biztos ti is voltatok már úgy néha, hogy azt gondoltátok, bár lehetnétek szociopaták… vagy nem, lehet, hogy csak én vagyok teljesen elmebeteg. Mindenestre most megtudtam, hogy szociopatának lenni mégsem annyira jó, mint gondoltam. Hiába, semmivel sincs szerencsém, mindig, amikor azt hiszem, valami tök jó lehet, kiderül, hogy mégsem az. Dan Wells mindenesetre nagyon jól elkapta ebben a részben is John érzéseit, vagyis inkább a nem érzéseit. Abszolút hihetően tudja ábrázolni számomra, és ezt imádtam nagyon a könyvben. Még mindig szeretek belemászni mások fejébe, főleg, ha mentális problémájuk van, és igen, még mindig tudom, hogy orvoshoz kéne fordulnom ezzel a szenvedéllyel.
Sokkal jobban élveztem a történetet és a nyomozás részét, és szerettem, amikor John Szörnyeteg úrral vette fel a harcot. Bár azért a macskás részért legszívesebben jól agyonvertem volna. Az volt az egyetlen dolog, ami nem tetszett benne. De azt hiszem, ez is csak egy újabb defekt nálam. Ez van, már sose leszek normális, legfőképpen az után nem, hogy befejeztem ezt a sorozatot. A vége volt a legjobb a cselekményben, és nem bántam volna, ha a leírás kicsit részletesebb, de hát mégiscsak egy tizenhat éves fiú meséli el a sztorit, ő pedig nem fog barokk körmondatokban elmélkedni a kopott vakolatról. Nem is értem, miért.

A kedvencem az egészben mégis az volt, hogy habár John szociopata és tulajdonképpen egy sorozatgyilkos, mégis jót akar cselekedni, önmaga akar maradni. Küzd Szörnyeteg úr ellen, és küzd az ellen, amit a természete diktál. A könyvben sokan hősként tekintenek rá azért, amit tett, de szerintem ő nem hős úgy igazán. Akkor lenne az, ha csak egy szimpla ember lenne, aki nagyon bátran szembeszállt egy gyilkossal, de John nem ilyen. Neki nincsenek érzelmei, nem lenne szomorú, ha a családtagjai meghalnának, így tulajdonképpen nem is volt igazából bátor. Egyszerűen csak magát és a többieket mentette, és nem lett volna erre képes, ha úgy gondolkodik, mint mindenki más. Szerintem.
A borító megintcsak nagyon ütősre sikeredett, abszolút illik a könyvhöz. Ezek után pedig nagyon kíváncsi vagyok a harmadik részre, és mire ezt a bejegyzést olvassátok, valószínűleg már azon a könyvön is túl leszek.
Akinek tetszett az első rész, annak bátran tudom ajánlani a másodikat is.
A könyvért hálával tartozom a Fumax kiadónak.


Kedvenc karakter: John
Ami legjobban tetszett: a vége
Ami nem tetszett: az, amikor John nem jött rá egy dologra
Értékelés: 4,5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése