Dan Wells: Nem vagyok sorozatgyilkos (Nem vagyok sorozatgyilkos 1.)

Kiadó: Fumax
Oldalszám: 240 oldal
Fordító: Szebegyinszki Szilvia

John Wayne Cleavernek hívnak.
15 éves vagyok, és a hullák a hobbim.
A terapeutám szerint szociopata vagyok.
De nem vagyok sorozatgyilkos.

John veszélyes, és ezt ő is tudja magáról. Megszállottan érdeklődik a sorozatgyilkosok iránt, de nem szeretne hozzájuk hasonlóvá válni. Pedig óriási a kísértés…
Mivel gyerekkora óta a családja által üzemeltetett halottasházban segédkezik, hozzászokott a holttestek látványához és meg is kedvelte őket. Azok legalább az élőktől eltérően nem kérnek számon rajta minduntalan emberi érzéseket.
Amikor egy brutális sorozatgyilkos elkezdi áldozatait szedni a kisvárosban, kénytelen felülírni a maga számára alkotott szabályokat, amelyekkel eddig kordában tartotta a benne lakozó sötétséget. Nyomozni kezd a tettes után, akiről egyre inkább az a benyomása: emberfeletti képességekkel bír.

Azóta fentem erre a könyvre a fogam, amióta megláttam a címét. Tudom, cím alapján olvasnivalót választani elég gáz, de hát az az első, amit meglátok egy könyvön (meg a borító). A borító is nagyon tetszett, szóval hamar felkerült a várólistámra. Szoktam fülszöveget olvasni, de általában körülbelül két percig marad meg bennem. Ennek a könyvnek is elolvastam a hátsó borítóját, szóba is került a történet mielőtt elkezdtem volna, mégis úgy álltam hozzá, hogy alig tudtam róla valamit.
Nem igazán volt semmi elképzelésem, de azért sikerült alaposan meglepnie. Nem számítottam rá, hogy a főszereplő tizenöt éves (tudom, olvassam el kétszer is a fülszöveget). Részben kinőttem már a tinikből, én legalábbis már jócskán túl vagyok ezen az időszakon, ennek ellenére az olvasmánylistám 80%-ban YA-kból áll. Mégis, ez a könyv teljesen másmilyen. Főleg azért, mert ez egy krimi, és egy fiú az elbeszélő, aki szabályokat állt fel magával szemben, hogy ne legyen sorozatgyilkos.

Ahogy elértem eddig a könyvben (ami csupán pár oldalt jelent), le se akartam tenni. Mindenféle beteg dolog érdekel (ez nem tudom, mit árul el rólam, lehet, hogy nekem is pszichológushoz kéne fordulnom), úgyhogy élvezettel olvastam a sorokat, amikor a balzsamozásról ír. Külön örültem, amikor brutál módon szét volt cincálva a test, mert elég vizuális típus vagyok, szóval nem jelentett problémát, hogy magam elé képzeljem (oké, ezt már tényleg kezeltetni kéne).
Bírtam Johnt is, én is az a magamba zárkózó típus voltam akkoriban, úgyhogy ha még nem is teljesen, de egy kicsit meg tudtam érteni, és szerintem egész jól kijöttünk volna, már amennyiben összeterel minket a sors, és John megengedi magának, hogy pár szót pazaroljon rám. Különösen szerettem benne a sorozatgyilkosok iránti megszállottságát, ami az ő helyzetében érthető. Van egy könyvem, ami a sorozatgyilkosokról szól, tehát számomra John „kedvencei” nem voltak újdonságok, de azért örültem, hogy kicsit belemásztunk a témába.

A krimi része kicsit gyenge volt. Elég hamar kiderül, ki a gyilkos, és számomra ez még csak nem is volt nagy meglepetés. Valószínűleg érzéketlen lettem a „nagy csavarokra”, mert már előre kitaláltam, mi lesz, és ezek a típusú könyvek ilyen téren nem is tudnak számomra újat mutatni. De ez meg az én hibám, nem a könyvé, próbálkozik ő, csak rossz embernél. Pedig szeretem a nyomozást meg a találgatás, de itt nem volt nagyon mire találgatni.
A sztori viszont nagyon jó, csak az után indul be igazán, hogy kiderül, kit is kell leleplezni a nagyközönség előtt is. Johnnak nagyon jó ötletei vannak, és hihetetlen, hogy olyan dolgokra is odafigyel, ami nekem úgy alapból eszembe se jutna. Itt látszik igazán, hogy ő nem egy egyszerű tizenöt éves, és ezt szerettem benne nagyon. A történet végig izgalmas, volt olyan, hogy majdnem a könyvre kiabáltam, úgy izgultam egy-egy résznél, meg az is előfordult, hogy azért megijedtem. Nem volt nagyon félelmetes, de azért óvatosan mentem ki a mosdóba sötétedés után.

Kedvenc részeim azok voltak, amikor igazán megismerhettük Johnt, a gondolatait, az érzéseit, hiszen ő mégiscsak szociopata, engem pedig nagyon érdekel az emberi elme minden részlete, szóval ezeket a részeket különösen kedveltem. Ugyan nem vagyok pszichológus, és nem értek az agyhoz, de szerintem teljesen hihetően volt ábrázolva. Nincs durva függővége, de maga a téma olyan jó, hogy már most nagyon érdekel, mi lesz a következő részben.
Ajánlom azoknak, akiket érdekelnek a sorozatgyilkosok meg a hullák, de rajtam kívül biztos nincs sok ilyen beteg ember, az meg szinte kizárt, hogy idetévednek, szóval azok is nyugodtan elolvashatják, akik szeretik az izgalmas, nyomozós történeteket. Tényleg, azért nem annyira beteg, mint amennyire az én értékelésemből tűnik.
A könyvet köszönöm a Fumax kiadónak.


Kedvenc karakter: John
Ami legjobban tetszett: a gondolatai
Ami nem tetszett: a krimi szál
Értékelés: 4,5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése