Stephanie Perkins: Lola és a szomszéd srác


A Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából hamarosan megjelenik Stephanie Perkins Lola és a szomszéd srác című regénye. Ennek örömére a Blogturné Klub kilenc bloggere egy blogturné keretein belül bemutatja Lola bohókás életét! 2014. május 26-tól minden másnap egy-egy blogger teszi közzé a véleményét a könyvről, illetve rengeteg, a történethez kapcsolódó érdekességgel is találkozhattok majd, ha velünk tartotok. Érdemes követni a turnét, ugyanis nem csak plusz információkat tudhattok meg a könyvről és szereplőiről, de ahogyan az lenni szokott, nyerhettek is!

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 336 oldal
Fordító: Komáromy Rudolf

Lola Nolan, a szárnypróbálgató divattervező nem híve a divatkövetésnek. Ő jelmezeket alkot. Minél ütősebb a szerelése – minél sziporkázóbb, furább és vadabb –, annál jobb. De bármennyire hajmeresztő is a stílusa, Lola imádja a szüleit, tűzbe menne a barátnőjéért, és merész terveket szövöget a jövőről. Szóval minden tök tuti (a dögös rocker fiúját is beleértve), amíg vissza nem költöznek a környékre a rémes Bell ikrek: Calliope és Cricket.
Miután Cricket – a tehetséges feltaláló –, ikernővére árnyékából kilépve, ismét része lesz Lola életének, a lány rákényszerül, hogy végre tudomásul vegye az érzéseket, amiket időtlen idők óta táplál a szomszéd srác iránt.

Ugyan az Anna és a francia csókról nem írtam, de mivel nem függnek össze, és lényegében erről is ugyanazt tudom elmondani, ezért nem is fogok írni róla. Tetszett az a könyv, bár nem váltja meg a világot, de nem is akarja, és szerintem nagyon aranyos volt, úgyhogy belevágtam a Lola és a szomszéd srácba, és nem csalódtam.
Lola egy aranyos lány. Tetszik a stílusa, hogy mindig másmilyen, sokszor maga készíti, alakítja át a ruháit, változékony és kreatív. Érdekes, valahogy nem szoktam szeretni az ilyen lányokat, de Lolát nagyon kedveltem. Imádtam azt is, hogy két apukája van, és nagyon pozitívnak tartom, ahogy elmagyarázta a melegek kapcsolatát, mert sokan sajnos nem értik teljesen, és így legalább megismerkedhetnek a dologgal. Cukrászként külön pluszpontot ítélek oda nekik a pitézőért, mert nagyon jó ötletnek találom.

Max stílusa közel áll hozzám, hasonló zenét hallgatok, mint amilyet ő játszik, és alapvetően tetszik az életszemlélete, meg amit csinál. Mégsem tudtam megszeretni. Nem is utáltam az elején, de nem volt benne semmi különleges, amitől belopta volna magát a szívembe. Aztán a könyv közepénél csinált valami olyasmit, amivel sikerült minden addig megszerzett szimpátiáját elvesztenie velem szemben.
Cricket aranyos volt, de ő sem lett a szívem csücske. Jó, hogy ilyen kis műszaki kocka volt meg nagyon magas, mert még csak nem is akarták Étienne-hez hasonlóvá tenni, meg ezt a típust is elfogadom. Nem vagyok túl válogatós, ha valakiben legalább egy szimpatikus tulajdonság van, akkor tudok vele szimpatizálni. Már amennyiben nem egy hatalmas idióta. Szerencsére Cricket csak néha az, de ez megbocsátható.

A történet pont azért tetszett, amiért oda voltam az első részért is. Nagyon szeretem az ilyen barátságból kinövő szerelmeket, mert magam is átéltem párszor az ilyet, úgyhogy ezt át tudom érezni. Az ilyen villámcsapásszerű beleesést sosem tartottam hitelesnek, mert olyan nincs, hogy valakit meglátsz, két nappal később pedig ő az életed szerelme. Szóval a szerelmi részét nagyon hitelesnek tartom, meg ahogy mindkettő fél ott szerencsétlenkedik, mert ez tényleg így szokott működni. Szenvednek mindketten, mire valami összejön a dologból. Vagy össze se jön semmi.
Most nem kaptunk gyönyörű leírásokat Párizsról, mert nem hagytuk el Lola szülővárosát, de ez nem is baj. Itt Lola és Cricket kapcsolatán volt a hangsúly, és nagyon szerettem azokat az apró jeleneteket, amik visszarepítettek minket a fiatalok gyerekkorába. Ettől éreztem, hogy ők tényleg kötőnek egymáshoz.

Cricket nővérét utáltam természetesen, az viszont tetszett, hogy profi műkorcsolyázó, kár, hogy ebből nem láttunk többet, mert szívesen elolvasgattam volna még erről. Viszont jelen volt Anna és Étienne. Jaj, imádom őket, főleg Étienne-t. Annak ellenére, hogy kicsit elnyálasodott, azért még megmaradt önmagának, még mindig nagyon vicces tud lenni, és nem lehet nem szeretni. Annyira aranyosak együtt Annával. És akik még ilyenek, az Andy és Nathan. Jó szülők, és egy-egy megszólalásuktól a földön fetrengtem a röhögéstől.
Ugyan az Anna és a francia csók egy hajszálnyival jobban tetszett, azért ebben a könyvben is megvan minden, ami abban. Nem akar több lenni annál, ami, egy délutáni kikapcsolódásnak tökéletesen alkalmas. Akinek tetszett az első rész, annak bátran merem ajánlani, nem fog csalódni.

Kedvenc karakter: Cricket
Ami legjobban tetszett: Lola ruhái
Ami nem tetszett: az egyik jelenet, ahol Andy irányítani próbálta Lola kapcsolatait
Értékelés: 4/5

Sütőtökös pite

Andy pitéket süt, és ez nagyon szimpatikus volt benne, mert én imádom a pitéket, sütni is, enni is. Van egy jelenet, ahol rendületlenül sütnek mindenféle fajtát, az egyik a sütőtökös pite, ilyet pedig már én is csináltam korábban, úgyhogy összefutott a nyál a számban, ha csak rágondoltam. Ugyan recept nem volt a könyvben, de azért én megosztanám veletek a saját receptemet. A tésztát még a tanárom diktálta le nekem, úgyhogy ez egy igazi cukrászrecept. A töltelék pedig innen származik, amibe egy kicsit belepiszkáltam az itthoni hozzávalók meg a saját ízlésem szerint.

Tészta:
30 dkg liszt
20 dkg margarin
10 dkg porcukor
1 tojássárgája
1 citrom reszelt héja
vaníliás cukor

Töltelék:
50 dkg sütőtök
18 dkg kristálycukor
2 tojás
0,8 dl tejszín
1 teáskanál őrölt fahéj
1 teáskanál őrölt szegfűszeg
1 teáskanál őrölt gyömbér

A lisztbe belemorzsoljuk a hideg margarint, hozzáadjuk a porcukrot, tojássárgáját, citroméjat és vaníliás cukrot, és gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. Eleinte nem akar összeállni, de legyünk kitartóak, és meglesz az eredménye. Viszont nem szabad túl sokáig gyúrni, mert akkor kizsírosodik. Csináljunk a tésztából egy laposabb téglatestet, és 30-40 percig pihentessük a hűtőben.
A tököt megpucoljuk, felvágjuk apró darabokra, 180-200 fokon megsütjük. Kihűlés után villával nyomkodjuk össze, és keverjük össze a többi hozzávalóval. Eléggé folyós lesz.
A tésztát nyújtsuk ki, és tegyük egy kivajazott pite- vagy tortaformába. Egy tipp: ha a tésztát letakarjuk sütőpapírral, és szárazbabot vagy lencsét szórunk rá, akkor nem fog felpúposodni a sütőben. 180 fokon süssük, amíg a széle halványan el nem kezd barnulni. Vegyük ki belőle a babot, majd öntsük bele a tölteléket, és süssük, amíg szép aranybarna nem lesz a tészta.
Ajánlatos egy éjszakát pihentetni sütés után, mert akkor megpuhul a tészta, és nem törik majd annyira.

Nyereményjáték

A Blogturné Klub 9 bloggere, május 26-tól minden másnap értékelések, extrák segítségével mutatja be az olvasóknak Stephanie Perkins legújabb magyarul megjelenő történetét.
A Könyvmolyképző Kiadónak köszönhetően a blogturné végén 3 példány Lola és a szomszédsrác könyvet sorsolunk ki.
Facebook Like játék: A Blogturné Klub és a Könyvmolyképző Kiadó Facebook oldalait kell kedvelned, és a nyereménydobozban kitölteni a megfelelő mezőket (vagyis az I'm a Fan gombra kattints), hogy részt vehess a sorsolásban!

A kiadó csak Magyarország területére postáz.
A nyerteseket kérjük, hogy 72 órán belül vegyék fel a kapcsolatot velünk, utána új nyertest sorsolunk.

a Rafflecopter giveaway


A turné további résztvevői:
06/01 Dreamworld
06/11 Bibliotheca Fummie

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése