Jennifer E. Smith: Létezik térkép a szerelemhez?


Már megtapasztaltuk, hogy ha első látásra nem is, első olvasásra szerelembe eshetünk Jennifer E. Smith könyveivel, és közben megtapasztalhatjuk néhány órácskára, milyen is a boldogság. Most pedig térképpel a kezünkben keressük az utat a szerelemhez.
De a turnénkhoz nem lesz szükség GPS-re, elég, ha egymás után végigjárjátok a tizenkét állomást a tizenkét blogon május 19. és június 10. között.
Az értékelésen kívül olvashattok a nagy New York-i áramszünetről, a nulladik pontról Párizsban és még sok másról.
Közben pedig a játékunk keretében bejárhatjátok Ti is az utat főszereplőinkkel, Owennel és Lucyval a világ körül. És ha ügyesen olvassátok a térképet, három példányt nyerhettek is a könyvből!
Szóval dőljetek csak hátra. Jó utat kívánunk!

Kiadó: Maxim
Oldalszám: ? oldal
Fordító: Komáromy Zsófia
Előrendelhető: itt

Lucy a huszonnegyedik emeleten lakik. Owen az alagsorban él. Nem meglepő tehát, hogy pont félúton találkoznak: beragadnak a liftben két emelet közé New York-i társasházukban, amikor egy áramszünet megbénítja az egész várost. Miután kiszabadítják őket, Lucy és Owen egész éjjel a sötét utcákon sétálnak együtt, a Manhattan fölött kivehetővé váló csillagok ritka látványát csodálva. Ám amint visszakapcsolnak a fények, az élet is visszatér a régi kerékvágásba. Lucy hamarosan külföldre költözik a szüleivel, Owen pedig nyugatra indul az édesapjával. A rövid, együtt töltött idő mindkettejükre nagy hatást gyakorol. És ahogy az élet Edinburghba, San Franciscóba, Prágába és Portlandbe sodorja őket, Lucy meg Owen folyamatosan tartják a kapcsolatot, képeslapokkal, időnként e-mailben, vagy éppen telefonon. De vajon megtalálják a módját – bármely kicsi is rá az esély –, hogy viszontláthassák egymást?
Jennifer E. Smith éleslátással teli és csodálatosan romantikus új regénye bizonyítja, hogy a világ közepe nem feltétlenül egy hely. Néha lehet akár egy személy is.

Vannak időszakok, amikor jólesik olyan könyveket olvasni, amin nem kell gondolkodni, csak egy aranyos történet, amit elolvasok, és jól érzem magam tőle.  A Vajon létezik szerelem első látásra? pont ilyen könyv volt, és ugyan a sorozat második részét nem olvastam, de érdekelt a harmadik is, úgyhogy örültem, hogy lehetőségem volt elolvasni.
A történet szerint Lucy és Owen egy liftben ragadnak egy nagy áramszünet alkalmával, megismerkednek, majd kiszabadulva nyakukba veszik a sötét várost. Később elválnak útjaik, Owen nyugatra indul, Lucy apukája pedig Európában kap állást, így kénytelenek a családjával odaköltözni. A két fiatal képeslapon tartja tovább a kapcsolatot, de ez nem is olyan könnyű.

Lucy nagyon szimpatikus volt számomra, mert én is hasonlítok rá egy kicsit. Közel állt hozzám a könyvmolysága, hogy nem tudott beilleszkedni az iskolában, és a kultúra iránti érdeklődése. Tetszett, hogy mindenben meglátta a szépet, hogy szeretett utazni. Owen ódzkodását a modern technikától is meg tudtam érteni, bár én azért látom, miért hasznos. Kedves volt és kicsit növény, de van valami az ilyen srácokban, ami aranyos. Ritka az ilyen fiú manapság, de azért még előfordul.
Jó ötlet volt a lift is, de a fülszöveg annyira rákoncentrált, hogy azt hittem, ennél azért jelentősebb lesz a dolog. Alig fél órát voltak összezárva, és ugyan utána az egész estét együtt töltötték, de szerintem ebből többet is ki lehetett volna hozni. Így nem éreztem közöttük a kötődést. Nem igazán értettem, miért tipródnak annyit a másikon. A képeslapok még rendben voltak, de azért nem hiszem, hogy ha valakivel egy este beszélgetünk, annyira tartós legyen a kapcsolat, hogy hónapok múlva is remegő gyomorral várjam a postást. A mai felgyorsult világban ez nem szokott előfordulni. Jobban éreztem a vonzalmat más karakterek között. Azt hiszem, kicsit jobban ki kellett volna dolgozni az elejét, és akkor átéreztem volna, amit a szereplők, de így nem igazán tudtam jelen lenni velük ebből a szempontból.

A mellékszereplők szerintem kicsit keveset voltak a színen. Persze az egészben nem is ők voltak a lényeg, de aki még helyet kapott a történetben az Lucy anyukája s Owen apukája volt. Emlegették Lucy bátyjait, az unokatestvére esküvőjét, de nem voltak ott, egy sor szövegük sem volt, és ez zavart, mert szívesen megismerkedtem volna velük.
Szerettem a képeslapokat, nagyon jó ötletnek tartom, ma már a levél is olyan ritka, de a képeslapnak van egy bája, amit más nem tud visszaadni. Itt pedig látszik, hogy rövid üzenettel is lehet sokat mondani.

Imádtam a városokat. Az összeset, ahol megfordultak, mert mindről olyan szép leírásokat kaptunk, hogy nem győztem ámulni. Előttem volt minden, amit láttak, és késztetést éreztem, hogy összepakoljak egy hátizsákba, és útnak induljak, az se érdekel, ha stoppolnom kell. Párizs volt a kedvencem, mert nagyon régi vágyam oda eljutni, de minden várost szívesen megnéznék, amiről legalább kétmondatnyi leírás volt. Az áramszünet éjszakája New Yorkban pedig egyszerűen lenyűgözött. Szívesen részt vettem volna azon a bulin én is, jó móka lehetett.
Összességében egy aranyos történet, és csak alig marad el az első résztől. Akiknek az tetszett, azoknak ezt a részt is nyugodt szívvel ajánlom.

Kedvenc karakter: Lucy, Owen
Ami legjobban tetszett: a képeslapok és a városok
Ami nem tetszett: az elején lévő kidolgozatlanság
Értékelés: 4/5

Point Zero – Párizs

Párizs talán egyik leghíresebb épülete, a Notre Dame előtt található meg ez a kis kör alakú hely, ahol Lucy is megfordul. Ez Párizs nulla kilométerkője, ami pontosan a város közepén áll. A turisták hosszú sorokban várnak csakhogy ráállhassanak, mert úgy tartják, ha valaki éppen rajta áll, kívánhat egyet, és az a kívánság teljesül majd. Egyesek szerint, aki megérinti, újra visszatér majd egyszer oda. Nem tudom, ezek a szóbeszédek mennyi igazságot tartalmaznak, de az biztos, hogy ha az ember Párizsban van, akkor nem érdemes kihagynia ezt a lehetőséget.




Nyereményjáték

A Létezik térkép a szerelemhez? főszereplőit elválasztják a kilométerek. A távolság egyre nagyobbra nő közöttük, miközben Owen Amerikát, Lucy pedig Európa nagyvárosait járja be. Mégis sikerül áthidalniuk a kettejük közötti sok-sok mérföldet, képeslapok segítségével.
Ha velünk tartotok a játékban, akkor Ti is megkapjátok a saját térképeteket Lucy és Owen történetéhez!
Nincs más dolgotok, mint megfejteni, melyik városok szerepelnek az egyes állomásokon található képeslapokon, majd ezeket minden nap beírni a Rafflecopter doboz megfelelő soraiba.
Ha ügyesek vagytok és a szerencse is mellétek áll, megnyerhetitek a 3 darab Létezik térkép a szerelemhez? kötet egyikét, hogy a lapokon keresztül Ti is Owenékkel kalandozhassatok.
  


a Rafflecopter giveaway


A turné további állomásai:
Május 21 - Angelika blogja
Május 25 - Book Heaven
Május 27 - MFKata gondolatai
Május 29 - Roni olvas
Május 31 - Dreamworld
Június 2 - Kelly Lupi olvas
Június 4 - Nem harap a…
Június 6 - Bibliotheca Fummie
Június 8 - CBooks
Június 10 - Zakkant olvas

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése