Filmes sarok: Thor 2 – Sötét világ

Ebben a bejegyzésben a legtöbbször előforduló szó valószínűsíthetően a Loki lesz. Gondoltam, szólok.
Csak most jutottam el addig, hogy megnézzem, mert a) utáljuk az embereket (nem királyi többes), főleg olyan kis helyeken, mint a moziterem vagy a metró, ezért megvártuk, míg kevesebben lesznek, b) nehéz volt időpontot egyeztetni egymással, c) csak és kizárólag feliratosan vagyunk hajlandóak megnézni, amit nem túlzottan gyakran, nem túlzottan sok helyen adnak, szóval a b ponttal összekombinálva kész csoda, hogy sikerült ezt összehozni.

Tetszett. Nem voltam elámulva, nem zártam ki a külvilágot, nem sírtam, szóval semmi tőlem szokatlan vagy extra reakció, de határozottan nagyon tetszett. Olyan marvelesre sikeredett, ahogy a többi film is, sokat nevettem, nem csak azon, amit egymásnak dumáltunk, hanem maga a film elég humoros volt, ahogy azt megszokhattuk, de közben az egyik körmömet is majdnem lerágtam, mert volt benne izgalom is rendesen.
Amit különösen imádtam:
·  Lokit
·  a poénokat, mindet, egytől egyig, tele volt vele a film
·  hogy a harcjelenet közepén volt benne poén
·  hogy bedőltem a trükknek
·  Lokit
·  Londont
·  Asgardot
·  a hollót
·  Lokit
·  Thort
·  Iant, akinek brit akcentusa volt (na, ha szinkronosan nézzük, erről és a szexin ejtett szavakról lemaradunk)
·  a női karakterek 3/4-ét
·  Tom Hiddlestont
·  ja és természetesen Lokit

Asgard gyönyörűen volt megcsinálva, ahogy a többi világ is, a CGI is remek volt, nem idegesítően látható, inkább elbűvölt. Az is remek ötlet volt, hogy New York helyett most inkább Londont rombolják porrá. Imádtam a hollót, amely ugyan csak egy másodpercre jelent meg, de azért mégiscsak behozta az igazi skandináv mitológiát. Az pedig különösen vicces volt, amikor kicsit kifigurázták az átlagembereket.

Loki. Tudom, mindenki odavan érte, de hát lehet őt nem szeretni? Amellett, hogy Tom Hiddleston rendkívül jóképű és gyönyörűen beszél angolul, nagyon jól tudja eljátszani Lokit. Lokit, akit azért imádok, mert gonosz, és a gonosz karakterek mindig érdekesebbek. Akkor is remek a humora, amikor a gödör alján ül, és imádom az apró kis csínyjeit is. Meg ő olyan gonosz, aki nem fog megtérni, de ha mégis, akkor valakinek küldök egy nagyon csúnya levelet. Szeretem Lokit (tudom, mindenki meglepődött).
Thort is szeretem, mert bátor, erős, a film előrehaladtával egyre okosabb, és szexi a felsőteste is. Meg úgy egyben az egész pasi. (Oké, most mindenki egy felszínes idiótának tart.) Önfeláldozó, és szereti a testvérét, bármit csináljon is Loki. Volt köztük néhány romantikus pillanat, többször mondtuk is, hogy „now kiss”, ami természetesen elmaradt, de azért én megnéztem volna. Odin egy köcsög szemétláda, de ez nem újdonság, tulajdonképpen a skandináv mitológiában sem a legjobbfej mintaapa. Erik meg kicsit megbuggyant, de mi így szeretjük.

Négyből három női karaktert szeretek. Friggát és Sifet mert badassek, Darcyt meg a stílusáért. Aztán ott van Jane… akit nem szeretek. Mert pontosan olyan tipikus női karakter, mint az összes többi főszereplő női karakter bármiben, azokat meg mindig utálom. De azért örültem, mikor Thorral végre újra találkoztak, meg néha voltak jó megmozdulásai, és tulajdonképpen tök okos, de akkor is idegesít.
A film elején, amikor még hallgattuk a mesét meg utazgattunk a világokban, harcoltunk Asgardban, úgy éreztem, hogy egy Gyűrűk ura és Star Wars keverékbe csöppentünk, még a hangokat is sikerült ellopniuk a filmekből, szóval az nem volt a legtökéletesebb. Meg időnként becsillantak dolgok. Még a csillogó dolgokra azt mondom, oké, csillanjon, de néha ilyen teljesen random háttérből jött csillogás volt. Akkor megkérdeztem, hogy „Mi van, J. J. Abrams rendezte ezt a filmet?”. Volt néhány sablonos megmozdulás, de annyira nem durván, hogy kifejezetten zavart volna.

Jaj és volt egy jelenet… na jó, nem fogok ellőni semmit, úgyhogy ezt most megpróbálom körülírni. Szóval volt egy jelenet, ahol trükköztek, és az elsőnél még tökre el is hittem mindent, és már kezdtem kiborulni, hogy miezmár, de aztán kiderült, hogy trükk volt. Aztán jött a jelenet folytatása, és mondtam, ha ez fog történni, én kimegyek a teremből. Erre megtörtént, Dinc meg: „Na Fumi, kimész?”. A körmömet rágtam és a hiperventillálás szélén álltam, de nem mentem ki. Azt mondtam: „Kész, én ezt nem hiszem el, ez nem igaz, ez csak trükk volt.” Félig még el is hittem, amit mondok, de aztán logikusan végiggondolva, mégiscsak igazam kellett, hogy legyen. És tényleg, az is csak trükk volt, és nem vettem be. Jó, csak félig. De akkor is.

Összességében nagyon tetszett, biztos máskor is megnézem majd, és imádom Lokit. A vége meg egyszerűen zseniális. (Mármint nem a stáblista utáni vége, hanem még az az előtti vége. Aki látta, tudja, miről beszélek.)
Most meg végre rávetem magam a múlt heti Agents of S.H.I.E.L.D. részre, amit emiatt a film miatt nem néztem még meg. Jeeej.
Lokiii

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése