Széria szemle: Őszi sorozatok

Itt van az ősz, ami minden sorozatfüggőnek egyet jelent: évadkezdéseket. Végre! Úgy vártam már, hogy megint ráfügghessek a sorozataimra. Nem mind hiányzott, de azért a legtöbb igen, és jöttek újak is, már tűkön ülök. Nézzük őket.

Gotham: A DC egyre inkább betör a sorozatiparba, és a legnépszerűbb karaktert is végre műsorra rakják. Na jó, csak majdnem, mert a sorozat nem Batmanről szól, hanem Gordon felügyelőről, amikor még fiatal volt, és mindenféle naiv elképzeléseket dédelgetett. A történetbe ott csöppenünk bele, hogy a kis Bruce szüleit megölik, Gordon pedig megszállottan keresi a rosszfiút, és elhatározza, hogy rendet tesz ebben a mocsokkal teli városban. Hát ha nem szeretném ennyire Batman karakterét (aki nem is lesz benne a sorozatban) meg magát a sztorit, nem biztos, hogy folytatnám. Elég középszerű krimisorozatnak tűnik az első rész alapján. Persze azért itt is benne van a hatalmasok játéka, meg hasonlók, de annyira fura úgy nézni egy Gothamben játszódó történetet, hogy nincs benne se Michael Caine, se Gary Oldman. De Ben McKenzie jónak tűnik az ifjú Gordon szerepében, Pingvin karaktere meg nagyon ígéretesnek néz ki. Na jó, Pingvin volt eddig az egyetlen, akiről úgy gondolom, hogy érdemes lesz nézni miatta. De reménykedem, hátha lesz ez még jobb is.
The Big Bang Theory: A jelenleg futó kedvenc sitcom sorozatom. Oké, oké, a jelenleg futó egyetlen sitcom sorozat, amit nézek. Sokan mondják, hogy már nem olyan, mint régen, meg rossz lett, én nem értek velük egyet. Igen, változott a sorozat az első évadokhoz képest, de valahol olvastam egy mondatot, ami megragadt, mert pont így vagyok vele én is: a TBBT olyan, mint egy pizza, ha rossz, akkor is jó. Ez így van. Még mindig hangosan tudok rajta visítani, és még mindig imádom Sheldont, legyen akármilyen idegesítő. De a többieket is szeretem.

The Originals: Ez csak jövő héten kezdődik, de nem lelkesedem érte annyira. Igen, ott van Elijah meg Klaus, de ha annyira elbasszák a sztorit, mint a Vampire Diariesnál, még ők se tudják majd megmenteni. Meglátjuk, mi lesz, ezt az évadot tuti lenyomom, és a lezárástól függ, folytatni fogom-e. Azért még bízom benne, hogy sikerül értelmet verni a történetbe, illetve az emberekbe, akik írják a részeket. Vagy hogy kirúgják Julie Plecet… álom, álom, édes álom.
Awkward: Lehet, hogy gáz, de nekem ez a sorozat tetszik. Jobban tetszett, még az elején, és a harmadik évadot nagyon nem szerettem, és még most is vannak vele problémáim, de azért még mindig szeretem. Mert érdekes. Don’t judge me! Szóval folytatódik a negyedik évad, és kíváncsi vagyok, hogyan alakul Jenna továbbtanulása. És nem a pasis ügyei. Jó, az is, na.
Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D.: Marvel rajongóként ez az egyik legjobban várt őszi sorozat számomra. Az első évad második fele nagyon ütősre sikeredett, a lezárás érdekes volt, úgyhogy már a falat kapartam a második évad miatt. És milyen jóra sikerült a bevezetés. Utaltak itt mindenre, amire csak lehetett, volt itt Amerika kapitány meg Starkok emlegetése, és lehet, hogy csak én vagyok a hülye, de mintha építettek volna a Guardians of the Galaxy filmből megszerzett tudásunkra is. De lehet, tényleg csak túlkombinálom a dolgokat. Jöttek új karakterek, de nem sokan élték túl az első részt, mindenki fejlődött valamerre, mégis szerintem az a legérdekesebb, ami Fitzcel történt. Idén számomra ez lesz az a sorozat, amit hétről hétre úgy várok majd, mint a kisgyerekek a Jézuskát.

Supernatural: A Supnat már évadok óta abba a kategóriába tartozik, amit csak azért nézek, mert már nincs szívem abbahagyni. Nem túlzottan izgat a következő évad, főleg, hogy az előző minden eddigi szintet alulmúlt, a záráson már csak a fejemet csapkodtam, és nem akartam elhinni, hogy ez megtörténik. Szóval nézni fogom, és ha sikerül feljebb tornászni a szintet, még örülni is fogok neki, meg hát ott lesz Castiel meg Crowley, akit szeretek, és egyszer Dean is visszavedlik majd önmagává, mert úgyis ez lesz, akkor majd őt is visszafogadom a szívem hatalmas csücskébe, de nálam a kilencedik évaddal most nagyon elásta magát.
The Flash: Nyáron már láttam a piltot, ami szerintem atomjóra sikerült. Kicsit lazábbra vette a figurát, mint az Arrow, ez pedig jól áll neki. Barry karaktere még nem olyan megkeseredett, ő csak egy fiatal tudós, aki alig tud a való világról bármit. Olyan kis édesen naiv kocka, és pontosan tudom róla, hogy a végletekig imádni fogom. Jó, már most imádom. Mindenesetre ez a sorozat a szuperhősködés mellett ad egy jó adag humort is, és még az sem elképzelhetetlen, hogy jobban fogom szeretni Barry sorozatát, mint Oliverét.
Arrow: Nem is annyira a lezárás miatt érdekel a harmadik évad, hanem mert a promót annyira jól összevágták, hogy már most izgulok, hogy alakul majd az Olicity szál. Mert persze Olicity shipper vagyok. Meg Sarah/Ollie is, valószínűleg az egyetlen, de hát na, én szeretem Sarah-t is. Ja, hogy van itt történet meg akció is? Persze, az is van. A második évadban annyi dolgot behoztak, ami engem a Batmanre emlékeztetett, hogy még. Jó, mivel mindketten benne vannak az Igazság Ligájában, vannak átfedések, de annyi antihős volt, akire azt mondtam, hogy „jé, hát ez a Batmanben is benne van”. Lehet, hogy tévedek, és csak azért vagyok ilyen tájékozatlan, mert eddig még csak a Nolan-féle Batman filmekhez volt szerencsém (meg még nagyon kicsinek láttam egy Batman és Robin filmet, de az nem számít, mert nem emlékszem), de azért érdekel, ki lesz még itt. És most van először, hogy jobban érdekel a múltbéli szál, mint a jelen.

The 100: Az alaptörténet nagyon jó, és amíg nem rontják el szerelmi szálakkal meg tinidrámával, addig nem aggódom nagyon. Sajnos a CW-ról beszélünk, úgyhogy tuti lesz benne egy rakat fejcsapkodós jelenet meg hasonlók. Jó volt az első évad lezárása, és már egy három perces videót is kaptunk a következő rész elejéből, amit természetesen még nem volt időm megnézni, mert miért is lenne. Mindenesetre nagyon várom, és szurkolok, hogy ne rontsák el.
Constantine: A képregény-rajongók most valószínűleg meg fognak kövezni, de én imádom a Constantine című filmet, és kész. Ezért is vártam annyira a sorozatot, de közben azért féltem is tőle. Keanu Reeves meg cigi nélkül nehezen tudtam elképzelni az egészet, de azért bizakodó voltam. Nyáron láttam a pilotot, és izgalmas volt, de nem kapott el a hév, ahogy vártam. Tetszett Liv karaktere, és sajnálom, hogy kiszáll, pedig jó lett volna. Majd azért megnézem az új pilotot, amiben lezárják a lány sztoriját, és eldöntöm, mi legyen a sorsa a sorozatnak.
Once Upon a Time: Erősen gondolkodom egy kaszán, de az a baj, hogy még ott van Hook meg Rumple is, akiket nagyon szeretek. Nem szeretem a Frozent (igen, igen, tudom, biztos rossz ember vagyok, köveket a postaládámba kérem), és a negyedik évad első része egyáltalán nem győzött meg. Pedig Anna jónak tűnt, de annyi idegesítő dolog van benne (kezdve például Belle-lel, akit agyon tudnék ütni egy baltával), hogy az hihetetlen. És még mindig nem tudtam megbocsátani azt a húzást, amit Pánnal tettek. Azért nem akkora a függésem az OUAT iránt, mint a Supnat iránt, úgyhogy lehet, hogy ez a sorozat nálam nem éri meg az évad végét.

Revenge: Nem volt még időm az első részre, de ez nálam az a sorozat, amit amikor nézek, érdekel, és izgulok a szereplőkért, viszont nyáron, amikor nincsenek részek, valahogy tök elfelejtődik, és nem is hiányzik igazából. Érdekel, de ez nem az a sorozat, amiért nagyon ugrálnék, pedig nem rossz. A harmadik évad jóra sikeredett, és várom, mikor lesz időm végre megnézni (mondjuk még ma).
The Walking Dead: A negyedik évad második fele volt eddig a sorozat csúcsa, úgyhogy amellett, hogy már idegbajt kapok a hiánytól, kicsit félek is. Az ötlet, amit behoztak, nagyon jó volt, és már vártam, mikor jutnak el idáig, viszont félek, hogy elbasszák ezt az egész Rick badass, és visszavágunk dolgot, láttunk már példát rá (elég csak a Kormányzót említenem). De azért ez is benne van a nagy kedvencek között, úgyhogy remegő kézzel várom ki ezt a maradék egy hetet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése