On Sai: Calderon, avagy hullajelölt kerestetik (Calderon 1.)

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 288 oldal

Calderon kapitány nem mindennapi férfi. Egy jóképű, ifjú főnemes, aki eldobta a rangját egy lányért. Csakhogy a lány meghalt, így Calderon öngyilkos akar lenni. Úriember nem temetkezik hitelbe. Calderon másodkapitányi állást szeretne egy űrhajón, hogy egy kényelmes urnára gyűjtsön, de döbbenetére a kapitányi munkakört kapja meg. Vajon miért sóz rá a Flotta egy hatalmas űrcirkálót, amit nem tud vezetni? Milyen Játszma folyik körülötte? Mit kavarnak a nemesek a háttérben? És mit kezdjen Tainával, a csinos japán kadétlánnyal, akiből árad a narancsillat? És aki a parfüm per légköbméter arányt is képes kivizsgálásra felterjeszteni? Taina szamuráj családok leszármazottja, és ugyanúgy űzi a Játékot, vagyis más manipulálását, mint Calderon. Bármit megtenne, hogy az űrben maradhasson, hiszen odahaza nagyapja már férjet keres számára. A lány útmutatást kér az Ősanyáktól, de a jóskövek veszélyre és halálra figyelmeztetik. Mire rájönnek, mi folyik a háttérben, csak önmagukra számíthatnak, és a kettejük között kialakult érzékeny kötelékre. Vajon elég jó játékosok, hogy szavak nélkül is megértsék egymást? És Taina elég ügyes ahhoz, hogy a kapitányt rávegye a túlélésre?

Most kicsit felcseréltem a sorrendet, hiszen a második részről már korábban írtam, de az első részt régebben olvastam. Ezt a hiányt pótlom most, és ennek örömére, elolvashatjátok, mit gondolok az első részről.
Amikor annak idején belevágtam az első részbe, fogalmam sem volt, mire számítsak. Ismeretlen volt még számomra a sci-fi műfaj, Beát sem ismertem annyira, nem tudtam, hogyan ír. Furcsa volt először olvasni, sok dolgot nem értettem, és nem is mindenre derült fény később. És most, hogy olvasom az akkori molyos értékelésem, meg is lepődtem. Persze, úgy, hogy már olvastam a második részt is, sokkal könnyebb látni az összefüggéseket, és érteni azokat a dolgokat, amelyeket elsőre csak nagy homály vette körül. Ez az a műfaj, amit nekem kétszer kell elolvasni, hogy mindent megértsek.
Akkoriban hiányzott nekem a világ rendes kidolgozása, amiért most jól lekevernék magamnak egyet, mert abszolút ki van dolgozva, csak túl hülye voltam, hogy megértsem. Ez nem egy hard sci-fi, nem követelmény, hogy a hajó felépítését taglaljuk részletesen, az olvasó meg csak a felét értse (ami egyébként sehol sem követelmény).

Jobban élveztem a történetet most, mert már értettem a motivációkat, és mögé láttam a dolgoknak. Persze Taina és Calderon évelődései voltak a kedvenc részeim. Imádtam, amikor elkezdődött a Játék, és minden szavukat, mozdulataikat pontosan meghatározták, hogy úgy tereljék az embereket, ahogy nekik jó.
Calderont becsülöm az eszéért, hogy ilyen remek a Játékban, viszont azért szeretem, mert megvolt mindene, mégis inkább eldobta egy lányért, dolgozott, pedig ez lealacsonyító egy nemes számára, és rengeteg mindent tanult ez idő alatt. Ja, és hát a humora is remek.
Taina azon ritka női karakterek egyike, akik nem idegesítenek. Megvan benne a nőiesség, vannak érzelmei, de nem kezd el hisztizni, hanem inkább tettekkel mutatja ki. Nagyon okos, mert átlát Calderonon is, és belemegy a Játékba, ha ez szükséges. Felveszi a harcot, de nem lesz egy érzelemmentes gyilkológép.
Zorach, Calderon kardja még csak mellékszerepet kapott ebben a részben, de amikor végre előkerült, úgy vigyorogtam, mint valami hülye. Azt hiszem, írtam a Calderon 2 bejegyzésemben, hogy imádom a kardot. Bea képes rá, hogy egy tárgyat olyan tulajdonságokkal ruház fel, hogy még csak hülyének se érzed magad, amiért ő lesz a kedvenc karaktered. Ha megkérdezik, ki a kedvencem a Calderonból, szemrebbenés nélkül rávágom, hogy Zorach, egy kard.

Korábban nem értettem, miért hasonlították a könyvet a Fireflyhoz, de most, hogy láttam a sorozatot, és utána elolvastam a könyvet, már pontosan értem. Nem számokkal meg mindenféle tudományos dologgal akar untatni, hanem a szórakoztatás a célja, és ezt maradéktalanul teljesíti is. A stílus könnyed (és cseppet sem hasonlít a Scarhoz), gyorsan lehetett vele haladni, egy percig se untam magam rajta, és rendkívül humoros. Egy csomót nevettem olvasás közben, és ez nem mindig Calderon érdeme volt. Nagyon szeretem a világot is. A házak, a bolygók, úgy kompletten minden jól ki van dolgozva. Kedvencem persze Taina hazája volt, ahova még csak el sem jutottunk eben a részben, de ezt már előszörre is megkedveltem. Annyira ötletes, hogy egy olyan ősi kultúra, mint a japán ennyi ideig fennmaradjon.
Szóval nagyon szeretem ezt a rész, most még jobban, mint elsőre, de azért a második részhez még mindig nem ér fel.


Kedvenc karakter: Calderon, Taina
Ami legjobban tetszett: Calderon és Taina szóváltásai
Ami nem tetszett: -
Értékelés: 4,5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése