Sir Arthur Conan Doyle: A sátán kutyája

Nincs egy éve, hogy én is csatlakoztam a BBC Sherlock rajongói táborába. Ha jól emlékszem, májusban volt egy ilyen bekattanásom (ilyen kattanások rendszerint sorozatdarálás előtt jönnek), hogy én most el akarok mindent dobni és Sherlockot nézni. Szóval eldobtam mindent és Sherlockot néztem. Emlékszem még, milyen jó volt első alkalommal nézni, amikor még nem tudtam semmit, és olyan megkönnyebbülés ért, amikor az első évad után rögtön benyomhattam a másodikat, nem kellett éveket várnom.
Azóta vagyok én Sherlock rajongó, és akkor döntöttem el, hogy ezt nekem olvasnom is kell majd, mert nyilván eredetiben minden jobb. Ez nem feltétlenül igaz mindenre, és ezzel nem azt akarom mondani, hogy rosszabb volt a könyv, egyszerűen össze sem lehet hasonlítani a kettőt, és hülyeség is lenne megpróbálni. Azon felül, hogy megvannak a karakterek, már a történet sem ugyan az. De én itt most a könyvről próbálok írni, nem összehasonlítani akarom az egyiket a másikkal.

Szóval a motiváció megvolt, hogy miért akarom én ezt elolvasni, és mikor megláttam barátnőm polcán, magamhoz is ragadtam, és elszaladtam vele hazahoztam. Egy fél éjszaka alatt el is olvastam, szünet nélkül, egyben az egészet. Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy olyan izgalmasan volt leírva, és fogalmam sem volt, mi fog történni, mert csak nyomokban volt köze a sorozatban látottakhoz. Kisebbik részben azért nem mertem befejezni, mert tudtam, hogy akkor aludni sem fogok. Hiába voltam tisztában azzal, hogy az egész nem valós, ráadásul mégiscsak egy kitalált történetet olvasok, muszáj voltam befejezni, meg kellett tudnom, mi a rejtély, és megnyugtatnom magam, hogy senki nem fog megtámadni az éjszaka közepén.
Tehát a stílus egyszerűen lenyűgözött. Szerettem John szemszögéből látni a dolgokat, még akkor is, ha ez kicsit lekorlátozta a látásmódot, de ha többet látok, akkor sem tartom esélyesnek, hogy bármit is kitalálhattam volna előre. Jó, rendben, azért egy aprócska dologra rájöttem előbb, de az annyira egyértelmű volt, hogy furcsa volt, Johnnak miért nem esik le.
Természetesen a kedvencem Sherlock volt, ez nem is kérdés. Kicsit sajnáltam, hogy ebben a részben kevesebbet szerepel, de amikor a színen volt, az egyszerűen felülmúlhatatlan. A sorozatban egy az egyben átvitték a karakterét, pont olyan, ahogy a könyvben is. Nem véletlen, hogy folyton vigyorogtam, amikor beszélt. Hiába adott részletes leírás John arról, hogy néz ki Sherlock, az én fejemben ők már csak Benedict Cumberbatch és Martin Freeman lesznek. Igen, nyugodtan meg lehet vádolni rajongói elfogultsággal.

Talán a sorrend nem épp szerencsés, előbb kellett volna olvasnom a könyveket, de nekem jó ez így. Még akkor is, ha nem tudok elvonatkoztatni a sorozattól, teljesen más élményt ad a könyv, és egyik sem jobb a másiknál. Egyszerűen csak különböznek. Mindezek ellenére szó szerint átvett mondatok vannak a sorozatban, amiért teljesen odavoltam.
Külön pluszpont, hogy illusztrált kiadást olvastam. Ugyan csak egyszerű rajzok voltak benne, nem festmények vagy ilyesmi, de nekem tetszettek. Fokozta a hangulatot.
Ezek után nem is kérdés, fogok-e még Doyle-tól olvasni. Célom lett minden Sherlock művet elolvasni. Egyszerűen zseniális az egész, és imádtam. Sherlock rajongók már úgyis olvasták, mindenki másnak meg kötelező.

Kedvenc karakter: Sherlock Holmes
Ami legjobban tetszett: Sherlock Holmes
Ami nem tetszett: hogy féltem
Értékelés: 5/5
Kiadó: Móra
Oldalszám: 208 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése