Junot Díaz: Így veszíted el

Két olyan helyzet van, amikor képtelen vagyok egy normális kritikát összehozni. Az egyik, amikor imádtam a könyvet, és ilyenkor vagy túlrajongom az egészet, vagy a hangulata fog meg, és azon kívül, hogy imádtam, nem tudok elmondani semmi mást. A másik, amikor az egész olyan semmilyen, hogy meg sem érint, és a cselekményen kívül alig tudok róla valamit kinyögni. Most az utóbbival állunk szemben.
Junot Díaz könyve egy novellafüzér a New Jerseyben élő dominikai emberekről. A történetek középpontjában a szerelem áll, és mégsem mondanám romantikus könyvnek, inkább amolyan anti-szerelmes könyv ez. Ahogy a címe is mutatja, nem a szerelem boldog részére koncentrál, hanem amikor az elmúlik, a reménytelen szerelemre, a plátóira. Ez nekem elég volt, hogy felkeltse az érdeklődésem, mivel már herótom van a „jaj meghalok érted”-típusú nyálból. Nagy sajnálatomra mégsem tetszett igazán.
Tulajdonképpen fogalmam sincs, mit vártam ettől a könyvtől, azt hiszem, leginkább várakozások nélkül álltam neki, mert azon túl, hogy ez egy szakítós novelláskötet, nem sok mindent tudtam róla. Abban biztos voltam, hogy nem lesz rózsaszín köd és nyálcsorgatás, és szerencsére ilyet nem is olvastam benne. Mégis, miután elolvastam a könyvet, pont ugyanúgy éreztem, ahogy előtte. Semmit nem kaptam, és ez dühítő.
Nem mondanám rossznak, mert szókimondó, őszinte, realisztikus. Érdekesek a történetek, nem túl hosszúak, nem túl rövidek. Mindegyikben van valami, amitől kicsit egyedi lesz.
Azonban nem mondanám jónak sem. A történetek nagy része túlságosan hasonlított egymásra, a karakterek mintha ugyanazok lettek volna, a stílusban semmi változás nem volt.
Nem úgy álltam neki a könyvnek, mintha ez lenne a következő kedvenc könyvem, mégis, amikor elolvasok egy könyvet, akkor utána várok valamire. Arra, hogy szeressem, utáljam, elgondolkodjak rajta, bármilyen érzelmet kiváltson belőlem, de ha még ez sem megy, legalább el tudjam mondani, hogy tetszett vagy nem tetszett. Ennél a könyvnél még csak ezt sem tudom megtenni. Csak elolvastam, és oké, ennyi. Ezért vagyok dühös a könyvre.
Egyedüli határozottan pozitív dolog az első és hátsó borító. Nem maga a kép, hanem az anyaga, annyira jó volt simogatni. Nem ebből a szokásos borítópapírból készült, hanem olyan volt a tapintása, mintha pergament fogna az ember. Bár szerintem még sosem fogtam pergament, mégis ehhez tudnám hasonlítani. Ez speciel nagyon tetszett.
Önmagában a történetek egész jók voltak, de semmi egyéb. Pont ezért képtelen vagyok ennél többet írni róla, és ajánlani sem tudom senkinek.

Kedvenc karakter: nem volt
Ami legjobban tetszett: a borító anyaga
Ami nem tetszett: a semmilyensége
Értékelés: 3,5/5
Kiadó: Cor Leonis
Oldalszám: 208 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése