Bessenyei Gábor: A feledés folyója (Az Olimposz legyőzése 2.)


Indul az újabb istenvadászat! Az Olimposz legyőzése második részében Erik, Adria és Marcell ismét visszatér az ókori Görögországba, hogy helyrehozzák az időzavart, és leleplezzék az áruló görög isten újabb ármánykodásait…
Tartsatok velünk a blogturnén, ahol a Blogturné Klub négy bloggere mutatja be nektek a könyvet, sőt, egy példányt meg is nyerhettek belőle!

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 408 oldal

Indul az újabb istenvadászat! 
Marcell, Erik és Adria nyara más, mint a kortársaiké, hiszen a tanév végén hihetetlen kalandokba keveredtek. Lenyűgöző kalandokat éltek át, leleplezték az áruló görög istent és helyrehozták az időzavart. 
Ám valami még sincs rendben. Egyre több furcsaság akad a jelenben. 
Hogyan kerülnek hárpiák egy panelházba?! 
Zeusz kérésére visszautaznak az ókori Görögországba, megtalálni a medréből eltűnt alvilági folyót, aminek vízétől a holtak elfelejtik az emlékeiket. 
Az alvilág már az összeomlás szélén áll, az idő szövete meghasadt, és mitikus szörnyek szöknek át a jelenbe. 
A jövő harcosai versenyt futnak az idővel, hogy megtalálják a feledés folyóját, mielőtt minden összeroppan. Ám ahogy nyomoznak, és megismerik az istenek korábbi tetteit, egyre több szörnyűségről hallanak. Talán még nagyobb a veszedelem, mint gondolták… 
Hőseink újabb sodró kalandra indulnak. Tarts velük az izgalmas úton!



Még mindig imádom a mitológiát, még mindig imádom a görög isteneket meg az időutazást, úgyhogy nem is volt kérdés, kíváncsi vagyok-e a második részre. Azon túl, hogy tudtam, hogy ez egy sorozat, azért az első rész eléggé függővéges volt, szóval vártam már, mi történik a főhőseinkkel a következő részben. Visszatért Marcell, Adria és Erik, ugyan nem mindegyiküknek volt csupa móka és kacagás az első kirándulásuk az ókori Görögországba, vagy az azt követő két hónap, de mind az első szóra jelentkeznek a feladatra, amikor a sorsistennő és Zeusz felkeresik őket.
Nagyon tetszett, hogy az elején rögtön minden meg lett magyarázva. Eljött a három gyerekért két isten, hogy vissza kell térniük, segíteniük kell, és sok történetben nem az van, hogy „jó, de miért én”, hanem egyből rohannak is. Most viszont a gyerekek az összes kérdést feltették, amire én is gondoltam. Ezúttal a nyomozás is jobban ment. Ismételten csak kevés nyomuk volt, de azért jóval több, mint az első részben, el tudtak indulni valamerre.
Az is tök jó volt, hogy egy csomó olyan történetet ismerhettem meg, ami számomra újdonság volt. Nyilván én is csak az alapvető dolgokat tudom a görög istenekről, szóval nekem nem kell sokat keresgélni, hogy újjal találkozzak. Na meg persze ott vannak a borzasztóan bonyolult családi kapcsolatok is, amiket egyszerűen képtelen vagyok megjegyezni, nem is bántam, hogy újra és újra elismételték, ki kinek a gyereke, valamint ki kit utál és miért.
Karakterfejlődés is volt bőven. Marcellnek otthoni gondjai vannak, ezzel nem igazán tudtam mit kezdeni. Beleillett és teljesen jogos volt, de valahogy fura is. Főleg az a megoldás, ahogy az egészet kezelték. Oké, jobbat nem tudtam volna én sem kitalálni, de mégis… Abszolút megértettem a fiút, miért viselkedik úgy, ahogy, nem lehet neki könnyű, de volt egy pár fejezet, ahol szívesen felpofoztam volna.

Adria leginkább csak önmaga maradt, még mindig az a vakmerő, kemény csaj, aki pislogás nélkül rohan a harcba, hogy megmentse a jelenét. A testvére Erik viszont rendesen kikupálódott az elmúlt két hónap alatt. Nem csak verekedni tanult meg, de örömmel vettem észre, hogy sokkal kevesebbet hisztizik. Ahelyett, hogy mindenen aggódna és mindentől félne, inkább csak megfontolja a dolgokat. Még mindig ő az ellenpólus, de már nem idegesít (annyira).
Ó és természetesen a csapat nem lenne teljes a Kéer nélkül, aki még mindig a kedvenc karakterem. Messze nem annyira ijesztő és durva, de még mindig nagyon kemény és még mindig mindent megmond mindenkinek, és ezért imádom.
Történet szempontjából az elején most sem kell többet várni, mint az első résztől, sőt, Gábor némelyik ötletét újra felhasználta, ami nem baj, de azért a jövőben tessék kreatívabbnak lenni, mert ugyanazt a dolgot nem lehet büntetlenül sokszor eljátszani. És tudom, hogy ez fiataloknak íródott, de sokszor a főhősök olyan fekete-fehéren gondolkodnak, ahogy erre rá is lett világítva. Számukra valaki vagy jó, vagy gonosz, de nincs köztes állapot, és ritkán gondolnak bele a tettek mögöttes tartalmába.
Viszont volt itt pár olyan csavar, amire egyáltalán nem számítottam, sőt a végénél csak így ültem, és láttam, hogy fogynak a lapok, és tudtam, hogy ez így már nem fog megoldódni, mert ahhoz túl kevés az oldal, és láttam, mi fog jönni, de nem akartam. Aztán jött, én meg még nem dolgoztam fel. Szóval ide a következő részt, de most azonnal!
Igen, függővége van. Igen, fájni fog. Készüljetek fel.


Kedvenc karakter: Kéer
Ami legjobban tetszett: a vége, és még mindig az alapsztori
Ami nem tetszett: nekem még mindig túl ifjúsági
Értékelés: 4/5

Nyereményjáték

Az Olimposz legyőzése sorozatban nagyon látszik, hogy a szerző, Bessenyei Gábor hatalmas kutatómunkát fektetett a történetbe, hogy mi, az olvasók jobban megismerhessük a görög mitológiát.
A mostani játékunk során azt teszteljük, hogy Ti mennyire ismeritek a mitológiai alakokat, és/vagy isteneket. Minden állomáson találtok egy leírást, nektek pedig meg kell fejteni, hogy kiről van szó. A megoldást a rafflecopter doboz megfelelő sorába írjátok.

Figyelem! Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyertest e-mailben értesítjük, és a könyv egy példányát sorsoljuk ki. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.

Árész fia és kíséretének tagja, az iszonyat istene.

a Rafflecopter giveaway


A turné további állomásai:
12.22. - Sorok Között
12.30. - Bibliotheca Fummie

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése