Kemese Fanni: A viharszívű Mya Mavis (Pippa Kenn 2.)


Hosszú várakozás után 2014. november 22-én végre megjelenik a Pippa Kenn trilógia második része, melyben megtudhatjuk, hogy mi történik Pippával és Rubennel a Kólonia falain belül.

Tartsatok a Blogturné Klub hat bloggerével, hogy megismerhessétek véleményüket Mya Mavisről, valamint megtudhattok sok érdekességet és információt a könyvvel kapcsolatban.
Természetesen a nyereményjáték sem marad el, ahol három szerencsés játékos egy-egy könyvvel lehet gazdagabb!

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 472 oldal

Pippa Kenn egész életében hús-vér embereket akart megismerni, és döbbenetes élmény számára a kolónia. Átkelt a Vörös erdőn, de vajon megérte, ha súlyos árat fizet érte? Új családja szeretete körbeveszi, de elég ez?
Mya Mavis életét gyökeresen felforgatja Pippa és a két fiú, akik a sápadtak hordája elől menekültek. Mya ismeri az egyik idegent, ezt a különös, sárga szemű lányt, akiről már az érkezése előtt álmodott. Tudja, hogy a lány olyan események sorozatát indítja el, amelyek az utolsó emberi menedék bukásához vezetnek. Az összeomlást egyedül Mya akadályozhatja meg, ha megfejti az álmai rejtélyét, és időben figyelmezteti az embereket a veszélyre.
A sápadt horda megérkezik, és elzárja a kolóniát a külvilágtól. Egyre több feszültség tör a felszínre. Amikor évtizedek óta először gyilkosság történik, az emberek ráébrednek, hogy nem attól kell igazán félniük, ami a falakon kívül vár rájuk.

Ami először eszembe jutott, miután leraktam a könyvet, az az volt, hogy Fanni zseniális. Jó, oké, sok emberre mondom ezt, meg írókra is, és nyilvánvalóan azért közel sem ugyanazon a szinten vannak mindannyian, de ha valakiről ezt gondolom, akkor elhihetitek nekem, hogy nem csak úgy dobálózom a jelzővel. Nagyon sokat fejlődött a Pippa óta, aminek azért voltak hiányosságai, és nem mondom, hogy a második rész tökéletes lett, de határozottan érezni rajta, hogy Fanni tanul és igyekszik.
Amikor belekezdtem, még kicsit a Horda hatása alatt voltam, és talán ezért is volt végig az az érzésem, hogy hasonlít rá. Mindkettőben vannak hasonló elemek, de azért a két könyv teljesen más. Pippa korábban egyedül élt, azt hitte, nincs más ember az egész világon, most pedig bekerül egy közösségbe, és olyan rokonaival ismerkedik össze, akikről eddig nem is tudott. Nagyon érdekes végigkövetni, Pippa és a fiúk, Ruben és Gage hogyan alkalmazkodnak ehhez az új környezethez. Különösen szerettem azokat a részeket, amikor Pippa kereste, hogyan lehetne egyedül, nosztalgiával gondolt vissza az erődházbeli napokra. Meg tudtam érteni az elvágyódását, és az tetszett ebben annyira, hogy megmutatta, nem minden olyan, ahogy elképzeltük. Van, hogy nagyon várunk valamire, amit aztán nem is szeretünk, ha megkapjuk.
Mert hát hiába tűnik biztonságosnak a kolónia, a falak nem védhetnek meg mindentől. Minél több ember él egy közösségben, annál nagyobb megtartani a rendet, és itt olyan rendszabályozások vannak, amelyek ugyan logikusak, de engem egyből elgondolkodtattak. Természetesen a nemzőpárok összeállításáról beszélek, aminek a fajfenntartás céljából van értelme, de innen már csak egy lépés a Szép új világ, és akkor ideje lenne egy kicsit elgondolkodnunk. Egyre jobban megismertük a várost, és egyre jobban örültem neki, hogy nekem nem kell ott élnem. És különösen hálát adok annak, hogy Jupiter Day nem egy létező személy, mert lehet, hogy megkeresném, és addig ütném, amíg lélegzik, és nem ő az egyetlen, akivel szemben így érzek.

Na, ez is mutatja, hogy Fanni fejlődött. A Pippában igazából csak két szereplő van, és egyik sem lett a kedvencem. Persze nem is utáltam őket, Pippát tiszteltem, és Ruben is aranyos volt a maga kisfiús szintjén, de különösebben erős érzelmeket nem tudott kiváltani belőlem egyikőjük se. Hát most aztán vannak itt mindenféle karakterek, és a korábbiak is fejlődnek. Pippával még mindig elvagyok úgy, ahogy az előző részben, de Rubent jól megvertem volna. Értem a reakcióját, és azért valahol sajnálom is, viszont az tuti, hogy lekevernék neki párat. Egy serpenyővel. Jupiter Day és Ian volt az a két karakter, aki olyan erős gyűlöletet tudott belőlem kiváltani, hogy ezért Fanni dicséretet érdemel. Peter sem lett a kedvencem, de az ő esetében legalább nem akartam fizikai erőszakot alkalmazni. Inkább csak messzire elkerülni. Értettem a motivációit, de ettől még nem lett szimpatikus.
Gage és a Kenn testvérek lettek a kedvenceim. Örülök, hogy végre megismerhettük Gage-et, már korábban is tudtam, hogy ő a jobbfej testvér. Annak ellenére, hogy az ő szemszögéből nem volt fejezet, mégis annyira jól beleláttunk a fejébe. Én ugyanis a legtöbb alkalommal ki tudtam találni, mikor mire gondol. Már fájt, hogy Pippa mennyire vak. Tommyt (tudom, ő nem is Kenn), Philt és Hazelt is hamar megkedveltem. Pont olyanok, akikkel szívesen barátkoznék, különösen a kocka Phil, aki lenyűgözött a tudásszomjával és az ügyességével. Jó, lehet, hogy néhányszor szívesen bezárnám Hazelt egy szobába, amíg le nem nyugszik, de aztán mindig kiengedném.
Wyatt, akiről azt gondoltam, utálni fogom, és egy ideig utáltam is. De aztán inkább csak szántam. Érdekes, de talán ő az, akivel legjobban együtt tudok érezni, és mégis sajnálom. Őt nem kedvelem, vagy nemkedvelem, csak szomorú vagyok miatta. A címszereplő Mya az egyetlen, aki felett nem tudok dűlőre jutni. Ő az a karakter számomra, aki egyszerűen csak van, de fogalmam sincs, hogy is érzek iránta. Nem idegesít vagy zavar a jelenléte, de igazából azt se mondanám, hogy örülök, ha ott van. Vannak jelenetek, amikor őt is sajnálom, nem is egy, de ezen túl semmi érzelmet nem tudott belőlem kiváltani.

Különösen ötletesnek találom a regényben, hogy mindenki más képességeket örökölt. Kicsit olyan, mint az X-men, de valójában semmi köze hozzá, mivel itt nincsenek szuperhősök vagy átlagos emberek. Csak emberek és sápadtak. És a csavar, ami miatt Fannit nagyon tisztelem, az igazán bátor lépés volt. Jó, aki egy kicsit ismer, az tudja, hogy általában mire szoktam ezt mondani, és kitalálhatja, mi ez a csavar (igazából több is van), de nem ajánlom, hogy spoilerezzetek magatoknak, mert ez úgy üt igazán. Nem sokan merik ezt meglépni, és aki mégis, és nem indokolatlanul, annak jár a főhajtás.
De ahogy már mondtam az elején, ez a regény sem tökéletes. Mya karakterével nem igazán tudtam mit kezdeni, és ez nagyon zavart, a kialakuló szerelmi háromszög és az érzelmi szenvedések miatt szívesen lekevertem volna mindenkinek egy-egy jól megérdemelt pofont, és habár most azért jóval kevesebb volt benne a nyál, azért nekem még így is kicsit sok volt. Legyen ez a legnagyobb problémám.
Nagyon izgalmas, körömlerágós, elgondolkodtatós rész lett ez, és már alig várom a folytatást. Az első rész kedvelőinek mindenképpen ajánlom.


Kedvenc karakter: Gage, Phil
Ami legjobban tetszett: a képességek
Ami nem tetszett: a szerelmi háromszög, és az érzelmek miatt szenvedések
Értékelés: 4,5/5

Nyereményjáték

Hosszú idő telt el mióta megismertük Pippát.
Vajon emlékeztek még minden apró részletre?
Gyertek, játsszatok velünk, és elevenítsünk fel pár fontos dolgot az előző részből.
Persze nem babra megy a játék, három könyv talál gazdára a helyes megfejtők közt.

Figyelem! A kiadó csak Magyarország területén belül postáz, valamint ha a nyertes 72 órán belül nem válaszol az e-mailben küldött értesítőre, akkor automatikusan új nyertest sorsolunk.

Mi kerülhet a kipontozott helyre?
A régmúlt időkben fejükbe ültetett … tökéletessé tette, szükség esetén megújította, majd tartósította sejtjeiket. A családi naplók szerint a régmúlt időkbeli emberek a tökéletes bőr és a meghosszabbodott élet miatt nagy összegeket áldoztak a beültetésekre.

a Rafflecopter giveaway


A turné további állomásai:
11/17 Bibliotheca Fummie
11/21 Dreamworld

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése