Mondocon 2017 nyár

Két éve nyáron voltam először Mondoconon, bár már sokkal régebb óta el akartam jutni. Elvarázsolt az a sok cosplayes, az a forgatag, amit ott láttam, azt se tudtam, merre nézzek hirtelen, mert annyi minden látnivaló volt. Voltam még máskor is, de akkora nyüzsgés, mint a nyárin, nem volt. Így amikor felmerült a lehetősége, hogy idén újra kimehetek a nyárira, nem csoda, hogy izgatott voltam. Már a program átnézése előtt elterveztem egy csomó mindent, és csak később jöttem rá, mennyi érdekes dolog lesz még, amire nem is számítottam.
Ezért ért csalódás, amikor kiértem, és láttam, hogy mennyire sivár az egész. Két éve három csarnok és az udvar is tele volt, most viszont két csarnokba zsúfoltak be mindent, az udvaron meg csak egy színpad volt és egy ring a pankrátoroknak, ami elég sok helyet foglalt el, és nehezítette a közlekedést. Rengetegen voltak kint, úgyhogy eleinte alig tudtunk megmaradni bent, mert nem volt levegő a tömegtől.
Elég sokan el sem jöttek, arra számítottunk, hogy mivel kezdődik az új Trónok harca évad, minden tele lesz vele, de sehol nem voltak, és több meghirdetett programot sem találtunk. A Gyűrűk Urások is csak páran voltak, és nem hoztak magukkal sok cuccot. Nem tudom, hogy esetleg volt-e valahol valami más, ami miatt csak ennyien tudtak eljönni, de azért elég csalódás volt.



A másik, amit furcsálltam, hogy akárhova néztem, láttam egy Harley Quinnt, vagy egy Jokert. Voltak a képregényből, az animációs sorozatból, de főleg a Suicide Squadból, amit nem igazán értek. Az, hogy a film augusztusban jelent meg, és azóta jött már egy pár másik képregényfilm, egy dolog, de az Öngyilkos Osztag nem volt túl népszerű sem a kritikusok, sem a rajongók szemében. Bár tény, hogy egy elég egyszerű viszont látványos jelmez mindkettő, és a karakterek megítélése még mindig pozitív.
Örömmel vettem észre, hogy azért a Marvel még mindig népszerű, három Deadpoolt is láttam, sajnos csak az egyiket sikerült elkapnom, Loki is feltűnt, igaz csak civil ruhában, és volt egy Doctor Strange is az emlékezetesebbek közül. Assassinokból sem volt hiány, és persze ezen kívül rengeteg animés illetve játékból jött karaktert láttunk.
A délelőtt nagy részét nézelődéssel töltöttük, vettem Egy gyűrű nyakláncot, találkoztunk ismerősökkel, fotóztunk és fotózkodtunk. Délután festettünk egy-egy figurát. Sajnos az enyémet megviselte a hazaút, és leesett a kis izé a hátáról (bocsánat, fogalmam sincs, miből van ez a robot, és mi az a hátán), aztán csináltunk steampunk fülbevalót Mártival. Én csak az utolsó negyed órára fértem oda, úgyhogy végül Mártiék standjánál fejeztem be. Kicsit bénácska lett, de ahhoz képest, hogy az első drótékszerem, nem is rossz.

Ahogy befejeztem az ékszert, mentünk is egy Marvel filmes előadásra, ami nagyon érdekes volt annak ellenére, hogy számomra sok új információ nem volt benne. Inkább statisztikai adatok, de az előadó nagyon jól szedte össze őket, és kicsit sem volt unalmas, ahogy ezeket elsorolta.
Az egész így elmesélve nem tűnik soknak, de még így is annyi volt az élmény, nem csoda, hogy eddigre már jól lefáradtunk. Hazafelé a buszmegállóban még sikerült elkapni egy fényképre Jack Frostot (aki egyébként Elzával jött), aztán felszálltunk a buszra és hazamentünk.
Lehet, hogy ezúttal nem voltam annyira elájulva a Mondocontól, mint előző alkalmakkor, de az biztos, hogy ez még mindig egy olyan hely, ahol bátran lehetek őrült fangirl, mert itt megértik. És máskor is szívesen ellátogatok, ha lesz még rá lehetőségem.
Ui: Ennyi dicséretet még sosem kaptam a pólómra, mint most.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése