Anthony Ryan: Az ébredő tűz (Draconis Memoria 1.)


Anthony Ryan legújabb regénye, Az ébredő tűz, egy olyan világba kalauzol el minket, ahol a drákokat a vérükért tartják; egy helyre, ahol romlottak élnek és háború tombol; vagyis egy izgalmakkal teli fantasy világba, amelynek felfedezésében a Blogturné Klub három bloggere is részt vett. Ha pedig ti is velünk tartotok Anthony Ryan drákokkal teli világába, megnyerhetitek a Fumax kiadó által felajánlott regényt.

Kiadó: Fumax
Oldalszám: 632 oldal
Fordító: Matolcsy Kálmán

A New York Times-bestseller Hollóárnyék-trilógia Magyarországon is nagy sikert elért szerzőjének új sorozata!

Véráldottak – olyan férfiak és nők, akik a vad sárkányok véréből készült elixírek elfogyasztásával mérhetetlen erőknek parancsolnak.

A Vashajó Szindikátust a véráldottak hatalma tette naggyá. Most azonban pusztító vihar közeleg: a sárkányok vérvonala gyengülőben, a felemelkedő Korvantin Birodalom pedig ugrásra készen várja a pillanatot, hogy kihasználhassa a Szindikátus gyengeségét. Ráadásul a vadonban is mozgolódás támad: a sárkányok támadásai egyre gyakoribbá válnak – és ami még ennél is rosszabb, szervezettnek tűnnek.

Az utolsó reménysugár nem más, mint egy mitikus sárkány, amelynek nagyerejű vére valódi csodákra képes – ha egyáltalán létezik ez a rejtélyes lény.

A sors végül három hőst választ ki magának.

Claydon Tocreekre, a lajstromozatlan véráldottra és kisstílű tolvajra hárul a feladat, hogy az ismeretlen vadonban felkutassa a legendás sárkányt, aminek a létezésében még csak nem is hisz.

Lizanne Lethridge, a Szindikátus félelmetes erejű, ifjú elit kéme hirtelen találja magát ellenséges terepen, küldetése egyre veszedelmesebb helyzetekbe sodorja.

Corrick Hilemore, az ismert világ peremén cirkáló kalózvadász Vashajó parancsnokhelyettese könnyen lehet, hogy túl nagy fába vágta a fejszéjét, amikor a könyörtelen rablók nyomába eredt – és helyettük egy jóval komolyabb ellenséggel kerül szembe.

Ahogy a birodalmak egymásnak feszülnek, mindhármuknak harcolni kell azért, amiben hisznek, ha nem akarják, hogy a világot elnyelje az ébredő tűz.



Anthony Ryan még mindig egy zseni. Oké, a Hollóárnyék sorozat folytatásainál már akadtak problémáink egymással, de a világépítést még mindig profin csinálja, és nagyon szeretnék egyszer térdre borulni előtte. Már akkor vártam ezt a könyvet, amikor megtudtam, hogy jön. Nos, két dolog kell ahhoz, hogy elolvassak egy könyvet, lehet az bármilyen műfajú vagy korhatár-besorolású: sárkányok vagy időutazás. Szívtam is már meg ezzel, olvastam rossz könyveket is csak azért, mert valamelyik volt benne, de hát Ryanről már tudtam, hogy ír. Ráadásul sárkányokról. Szóval enyhén előjött belőlem a habzószájas fangirl, és akkor a könyv még meg sem jelent. Plusz a Hollóárnyék-trilógiából kiindulva tudtam, hogy ez nem lehet rossz. Nem is tévedtem. Nem azért, mert ennyire király vagyok, hanem azért, mert Ryan ennyire király.
Mégis, amikor elkezdtem olvasni, majdnem el is dobtam a második oldalnál, amikor rájöttem, hogy ebben kivéreztetik a sárkányokat. Jó, ahány könyv, annyiféle világ, de a sárkányokat nem szabad bántani! Szóval kellett az elején egy jó száz oldal, mire megszoktam, hogy itt a sárkányok nem éppen házikedvencnek vannak tartva. És amikor ezt megszoktam, a történetbe is sikerült belerázódni. Végig három szálon fut, és az elején még természetesen nem értettem, mi köze van egyiknek a másikhoz, de aztán hamar összetalálkozott két szál, és onnantól nagyon jól beindul a sztori. Ahhoz képest, hogy milyen hosszú volt, nem éreztem annyinak, főleg a végéhez közeledve, amikor jött az akció és az izgalom.
Persze abból nem volt hiány sehol sem. Clay szálát szerettem a legjobban. Nagyon érdekes, hogy amikor először bemutatják a karakterét, egy kemény srácnak van beállítva, akinek hamar fel kellett nőnie, nyomornegyedben él, és minden nap meg kell küzdenie a megélhetésért. Aztán jön egy érdekes fordulat, arra kényszerül, hogy egy társasággal elmenjen egy különleges sárkányra vadászni, és ott pedig sokkal inkább volt éppen csak felnőttkorba lépő fiú, mint férfi. Kikerült a megszokott közegéből, és kiderült, mennyi mindent nem tudott még.

Kedvenc karakterem Lizanne volt, még ha rá több harc, és kevesebb izgalom jutott. Nem mintha a harcok nem lennének izgalmasak, de én sosem tartottam ezt Ryan erősségének. Az ő harcainál eddig nem nagyon éreztem azt, hogy most lehetetlen letenni a könyvet. Bár most sárkányokkal érdekesebb lett, de még mindig nem ebben látom a legerősebbnek. Viszont nagyon jó karaktereket ír, mint például Lizanne, aki egy borzasztó okos, ügyes és harcedzett nő, és ugyan az ő szála is érdekes volt, de sokszor inkább a karakter vitte el nálam a történetet. Belőle kérek még sokat.
A harmadik karakterszemszög Hilemore, egy tengerész, akivel nem igazán tudtam mit kezdeni. Az ő szála nem kapcsolódik be a másik kettőbe (de persze a végén mégiscsak benne van, miért kell ő ide), és nagyjából végig csak tengeri csatákat látunk. Nem mondom, hogy utáltam, mert érdekes dolgok történtek vele is, és a három karakter közül egyedül ő nem véráldott, szóval rajta keresztül külső szemmel nézhetjük ezt az egészet. De annyira nem is érdekelt, hogy mi van vele. Nem igazán sikerült semmilyen érzelmi kötődést kialakítanom vele, úgyhogy nekem az ő részei kicsit unalmasak voltak.
A könyv végig nagyon izgalmas, ami nem ki teljesítmény ilyen terjedelemben. Egy picit kiszámítható, legalábbis én rájöttem az egyik csavarra már előbb, de azért bőven okozott még így is meglepetést. Van benne egy szerelmi szál, amit annyira alibinek éreztem. Csak azért volt benne, mert hát mégis milyen lenne már egy könyv szerelmi szál nélkül. A két karakter között nulla kémia van, még csak nem is nagyon kommunikáltak egymással, aztán meg hirtelen már folyton meg akarják menteni egymást. A szex egy dolog, de utána ne akarja már úgy beállítani az egészet, mintha azért lettek volna együtt, mert hú de szerelmesek lettek hirtelen. Amivel meg megmagyarázhatta volna az egészet, azt meg pont kizárta. Szóval a szerelmi szálakat hanyagoljuk a jövőben.
Nagyon várom a folytatást, mert természetesen a legnagyobb szarban hagytuk ott a karaktereket, és az egész világ már most hatalmas változáson ment át, és nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz itt még. Tippem már van, de nála sose lehet tudni. Könyörgök, Ryan, ne rontsd el! És kérek még több sárkányt!


Kedvenc karakter: Lizanne
Ami legjobban tetszett: a világ, sárkányok!
Ami nem tetszett: Hilemore egyes részei
Értékelés: 4,5/5

Nyereményjáték

Minden fantasy rajongó eljátszott már azzal a gondolattal, hogy milyen lenne, ha legalizálnák a sárkánytartást, és tarthatnának egyet (vagy kettőt) a hátsó udvarban. A mostani nyereményjátékban épp ezért sárkányokat keresünk a segítségetekkel! A feladatotok annyi lenne, hogy a kép alapján nevezzétek meg a sárkányt, és írjátok be a Rafflecopter megfelelő helyére. A helyes megfejtők között kisorsolunk egy példányt Anthony Ryan: Az ébredő tűz című könyvéből. Indulhat a sárkányvadászat!

Figyelem! Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.


a Rafflecopter giveaway


A turné további állomásai:
01.30. Bibliotheca Fummie
02.01. Függővég

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése