Ismerj meg minket blogturné


A Blogturné Klub fennállása harmadik évéhez érkezve ismételten különleges turnéval jelentkezünk. 
Számos változáson estünk át a kezdetek óta, új tagokkal bővültünk, szélesítettünk repertoárunkat, úgyhogy úgy gondoltuk - meghallgatva kéréseiteket is -, elérkezett az ideje egy olyan turnénak, melyben nem a könyvek, hanem bloggereink, az ő élményeik és olvasmányaik kapnak főszerepet.
Tartsatok velünk, ha kíváncsiak vagytok, kik rejtőznek a blogok mögött, netán szeretnétek bekukkantani a kulisszák mögé, és megismerni pikáns-belsős élményeinket!
És ahogy azt már megszokhattátok, ezúttal sem hagyunk nyeremény nélkül Titeket, kedves olvasók!

Eddig az idei könyvek közül melyik a kedvenced? (nincs csalás, csak egyet mondhatsz! (Több nyelven olvasóknak 1-1))
De miért csak egyet? Miért? Képtelen vagyok dönteni, ez nem ér! Oké, akkor mondom a legutóbbit. J. Goldenlane: Holdnak árnyéka. (És nem csalok, csak ideírom, hogy kedvenc volt még az Ötödik évszak, a Rengeteg és az Örökké a tiéd is.)

Ki a kedvenc pasi szereplőd?
Magnus Bane. De ha csak turnés könyvek közül lehet… Akkor talán Sárkány a Rengetegből. Vagy Nem John Smith a Holdnak árnyékából.


Tudsz mondani egy érdekes történetet, ami történt veletek a turnékon/turnékkal kapcsolatban?
Hát szerintem a Romok turné úgy egy az egyben. Már azt imádtam, amikor még csak összeraktuk a könyvet, és csináltuk az interjút a nem létező írónővel, és a kérdések nagy részére én válaszoltam, és röhögve írtam a válaszokat. Azóta is emlegetjük azt a turnét, annyira jó lett.



Mi a legjobb a turnézásban?
Az ingyen könyvek! :D Na jó, nem. Szerintem a társaság. A legtöbbjüket ismertem már a BTK előtt is, de amióta van a csoport, azóta sokkal összeszokottabbak lettünk, és olyan jókat szoktunk beszélgetni a sok chat valamelyikében.

Nem unjátok meg a határidőre való olvasást?
Néha. Igazából csak olyat olvasok, ami eleve érdekel, szóval nem az a baj, hogy meg van határozva, mit olvassak vagy mikorra, hanem hogy veszek egy rakat könyvet, mert érdekel, amit aztán felteszek a polcra, és lehet, hogy öt év múlva se lesz rá időm.

Melyik a kedvenc (btk-s) mémed? Mutasd meg, és mondj róla néhány szót! (Lehet egy saját és 1db más által készített.)
Na jó, most viszont csalni fogok, mert több kedvencem is van (és ez még mindig nem az összes legjobb).



Erről azt kell tudni, hogy a január általában a pihenős hónap, mert túl vagyunk a karácsonyi dömpingen, és decemberben úgy érezzük, körülbelül akkor ér ide a január, amikor Westerosba a tél.


Minden turnénak más színe van a naptárban. A leghúzósabb időszak a Könyvfesztivál, a Könyvhét és a karácsony előtti hetek.


Ez magáért beszél.



Ez gonosz, de jogos.

Volt olyan könyv, amit csak azért olvastál el, mert a többiek rávettek, vagy kellettél a létszámhoz, és végül annyira imádtad, hogy ha tehetnéd, újraolvasnád?
Nem. Ha valamiről tudom, hogy nem érdekel, nem tudnak rávenni. Maximum elolvasom utólag. De olyan volt már, hogy én vettem rá másokat egy-egy könyvre.

Ha tehetnéd, melyik turnés regényhős bőrébe bújnál 24 órára, és mit csinálnál?
Ez egyszer már volt kérdés a 100. turné környékén, és még mindig ugyanaz a válaszom: Yukiko lennék (Vihartáncos), mert akkor lenne Buruum, és én nagyon szeretnék egy saját Buruut.

Zombiapokalipszis során melyik 5-7 szereplőből verbuválnál magadnak csapatot? És milyen szerepet töltenének be? (csak turnés könyvek játszanak!)
Buruu (Vihartáncos), mert vele gyorsan lehet utazni vagy szükség esetén menekülni, elég erős, és ha ő velem van, biztosan túlélem. Nem John Smith (Holdnak árnyéka), mert szerintem ő még a zombikkal szemben is simán kidumálja magát, és ha már itt tartunk, akkor Mitzukit is hoznám, mert kevesen bánnak olyan jól a karddal, mint ő. Scar (Scar), mert ő az egyik legerősebb női főszereplő, akivel találkoztam az olvasmányaim során. Vaelin (A vér éneke), mert szerintem ő bármit túlél. Pikk (Razorland trilógia), mert neki már van tapasztalata a zombikkal (jó, mutánsokkal, de majdnem ugyanaz). Sloane (Éles helyzet), mert úgyis kell majd valaki, akit feláldozunk, ez a csaj meg csak azon tud nyígni, hogy meg akar halni.

Melyik turnés olvasmányodon sírtál/nevettél a legtöbbet?
Nagyon sokat nevettem Tara Sivec Csábítások és csemegék című könyvén, a Holdnak árnyékán, a Vámpírok múzsáján Gaura Ágnestől és a MásValaki problémáján Meiszner Krisztinától. Amin sírtam: Amikor ezt olvasod, én már nem leszek, Bocsáss meg, Leonard Pecock, Nyomás alatt (ezzel még nem volt meg a turné, de én már olvastam), Eleanor és Park

Meséld el kedvenc blogturnés, személyes élményedet!
Szerintem a Vámpírakadémia premier előtti vetítése volt, ami ugyan nem kifejezetten blogturnés esemény volt, de nagyon sokan ott voltunk a BTK-ból, és végigvihogtuk a filmet. A film maga szerintem a legrosszabb filmek közé tartozik, amit valaha láttam, de olyan jól szórakoztunk rajta.

Jellemezd a társaidat egy-egy turnés könyv címével! (Nem kötelező mindenkit.)
Fangirl – Toffy és Andi, amikor Kenyon kerül szóba, de igazából ez bárkire ráillik
A lány hét névvel és A másik én – Rami (Dreamworld), túl sok neve van ahhoz, hogy követni tudjuk
Touch és Az utazó – Lupi, mert Kale az övé, és mert a mai napig nem olvastam a könyvet, de még mindig emlékszem, hogy kampányolt mellette annak idején, Az utazó meg azért, mert Lupi rengeteget utazik
Időhurok – Deszy, a mai napig nem értem, hogy csinál egyszerre ennyi mindent állítólag Időnyerő nélkül
100 – Kiválasztottak – MFKata és a háreme
A csendestárs – Abstractelf, mert vele mindig megtaláljuk a közös kedvenceket, és együtt tudunk fankodni
Az Elit – A BTK keménymag nevű chatjében lévők :D
Reménytelen – Amikor egy újabb adag turnés könyvet kapunk
A hatodik érzék – Amikor jelentkezek egy olyan könyvre, ami később a kedvencem lesz
Napos oldal – Amikor látjuk a turnés könyvek végét
Soha nincs vége – Néha úgy érzem, a turnéknak soha nem lesz vége
Szívatás – A bloggerre jellemző időnként, hogy szivat minket puszta kedvességből

Mit tennél, ha Magnus Bane (hé, már a Pokoli szerkezetekkel is volt turné) életre kelne, miközben a róla szóló regényt olvasod, és szerelmet vallva arra kérne, mentsd ki őt vagy válj a könyv részévé?
Mennék vele a könyvbe.

A legkegyetlenebb főgonosszal üvegezel. Felelsz vagy mersz? Szerinted mire kérne/mit kérdezne tőled? (turnés könyv)
Szerintem a turnés könyveim közül a Rengetegben volt a leggonoszabb főgonosz, és az maga a Rengeteg volt. Nem tudom, vele tudnék-e üvegezni, és gyanítom, kérdezni se tudna tőlem, csak bekebelezne és meghalnék.

Van kedvenc főgonoszod? Miért pont ő?
Könyvben mondjuk nem imádom annyira, mint a sorozatban, de szerintem Ramsey Bolton idesorolható. Ennyire kegyetlen, elmebeteg, őrült karakterrel szerintem még sosem találkoztam, és pont azt imádom benne, hogy ennyire szadista. És durva, hogy sosem veszti el a fejét, nem kezd el őrjöngeni ok nélkül, mint mondjuk Kylo Ren, hanem minden egyes lépése előre meg van tervezve és okkal történik. Egy zseni a srác, de nem szeretnék vele találkozni.

Mi a helyzet a Romokkal?
Nekiülünk megírni, amint véget érnek a turnéink. :D

Kampányfőnökként melyik volt a számodra legkedvesebb turné?
Egyszerű dal, a hangulata miatt szerettem meg azt a könyvet meg a zenék miatt, és ahogy befejeztem, vállaltam is a kf szerepét, és tök jó volt vele dolgozni, mert annyi jó extrát szedtem össze hozzá. Legszívesebben mindet meg is írtam volna, ha belefért volna az időmbe.

Mit csinálsz, ha nem blogolsz vagy olvasol éppen? - Milyen más hobbid, titkos képességed, szuper erőd van?
Koncertekre járok, zenét hallgatok, sorozatot nézek, moziba járok, sütit sütök, és amióta van egy rohadt jó gépem, játszom is (legújabb szerelmem a Bioshock Infinite). Szupererőm, hogy iszonyúan lusta vagyok, mindent el tudok halasztani az utolsó pillanatra, a legnagyobb mértékig bármit képes vagyok leszarni, olyan dolgokat is, amiket nem kéne, de a legjobb: képes vagyok irdatlan mennyiségeket aludni egyhuzamban. Vagyis képes lennék, ha lenne ilyesmire időm. Az alvás az egyik kedvenc tevékenységem, és életem megkeserítője az ébresztőóra. A rekordom 17 óra alvás egyhuzamban. Nem tudom, hogy csináltam, azóta csak a 12-13 órákat szoktam megütni, ha éppen van rá lehetőségem.

Melyik volt az a könyv idén, amire nagyon vártál? (Lehet nem turnés is.)
Még most is várok, és a Cassandra Clare: Lady Midnight és Dan Wells: Over Your Dead Body (sajnos még nincs olyan szinten az angolom, hogy ezeket eredetiben olvassam, úgyhogy meg kell várnom a fordítást).

Mi alapján döntöd el, milyen turnés könyvekre jelentkezel?
Megnézem a műfajt, ha YA vagy NA, akkor általában eleve ki van zárva, kivéve, ha olyan írótól van, akit szeretek, vagy ha olyan a fülszövege (lásd: Egyszerű dal), vagy esetleg témájában olyan, ami érdekel (mindent elolvasok, amiben van időutazás). Elolvasom a fülszöveget, néha beleolvasok egy-egy értékelésbe, ha van, ha tetszik, feliratkozom.

Milyen megoldást használsz, ha egy turnés könyv kevésbé tetszik?
Ha még belefér a határba, megírom, ha nem, és még ki tudok lépni, inkább kilépek, ha meg nem, akkor extrázom.

Turnék miatt szoktad a határaidat feszegetni? - Más műfajt olvasni, olyat olvasni, amit lehet, más esetben nem olvasnál el.
Ritkán, de volt már rá példa. Például A jövő harcosainál, ami inkább middle grade, és ugyan a Harry Pottert szeretem újraolvasni, de ezen túl már nagyon kinőttem belőle, mégis a témája miatt elolvastam, és nagyon tetszett. 

Zsófi kérdése hozzám:
Melyik az a jellemvonás, ami a legjobban tud idegesíteni egy karakterben, akár olyannyira, hogy teljesen elrontja a könyvet?
A butaság. Semmi nem tud annyira idegesíteni, amikor egy karakter nagyon buta, nem jön rá arra, ami az orra előtt van. Ott áll, és azon sír, hogy nem tudja, mit tegyen. Ez legtöbbször csak azért van, hogy kibővítse a könyvet, mert manapság már nem lehet 300 oldal alatt könyvet írni, és minimum trilógiának kell lennie. A Csitt, csitt sorozat az egyik legjobb példa erre, olyan buta főszereplővel, mint abban, még sehol máshol nem találkoztam.

Nyereményjáték

Mostani játékunk során, a turné tematikájához igazodva, kíváncsiak vagyunk, mennyire ismertek minket. Minden blogon találtok egy kérdést, ami turnéinkhoz és magához a Blogturné Klubhoz kapcsolódik, nektek pedig nincs más dolgotok, mint megválaszolni az összeset. Ha ez megvan, esélyetek nyílik megnyerni a bloggereink által felajánlott, mesés nyeremények valamelyikét. 
Aggodalomra viszont semmi ok, csak olyan kérdésekkel találkozhattok, melyekre a választ blogjainkon, közös blogunkon, vagy számos elérhetőségeink valamelyikén megtaláljátok. Ráadásul akkor is nyerhettek, ha a tizenkét megfejtésben vannak hibáitok. 
Figyelem! Kizárólag Magyarország területén belül postázunk, illetve a nyertesnek 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a kiértesítést követően, ellenkező esetben újat sorsolunk.

Mi a csapat nevének rövidítése?

a Rafflecopter giveaway


A turné további állomásai:
08/01 Dreamworld
08/19 CBooks
08/22 Bibliotheca Fummie

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése